Na czym polega audyt stron internetowych

Strony internetowe powinny być optymalizowane pod kątem funkcjonalności dla przyszłych użytkowników i z uwagi na potrzeby ich pozycjonowania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Jeśli właściciel witryny lub jej administrator nie wie, dlaczego strona słabo się pozycjonuje i ma niewielką liczbę użytkowników, może zlecić jej audyt wyspecjalizowanej jednostce, na przykład agencji interaktywnej. Ona zbada w sposób najbardziej obiektywny, dlaczego nie ma przyrostu liczby użytkowników na stronie, dlaczego nie podążają oni żadną z wytyczonych ścieżek przejścia na kolejne podstrony, pomimo podejmowanych wysiłków w pozycjonowaniu witryny. Na czym polega audyt stron internetowych? Sprawdź!

Po co wykonywany jest audyt strony www?

Cała usługa nosi nazwę audytu stron internetowych. Najczęściej podejmowany jest on wówczas, gdy pozycjonowanie nie przynosi spodziewanych efektów, albo liczba użytkowników strony nie wzrasta. Audyt zalecany jest w momencie, gdy ze statystyki odwiedzin na stronie wynika, że użytkownicy nie spędzają na niej dużo czasu i nie przechodzą na kolejne podstrony. Warto wówczas odkryć, co jest powodem takiego stanu rzeczy.

Na czym to polega audyt stron internetowych?

Audyt strony internetowej to nic innego, jak szczegółowa analiza i kontrola tego, w jaki sposób użytkownicy poruszają się po stronie www. Audyt może też dotyczyć problematyki SEO, ale wówczas częściej mówimy jednak o audycie SEO, niż rzeczonym audycie stron internetowych.

Owocem przeprowadzonego audytu z założenia jest wskazanie słabych punktów witryny i problemów z jej obsługą, na jakie narażeni są użytkownicy. Audyt wykazuje, czy użytkownicy witryny mają problemy z wyszukaniem na niej pożądanych informacji i dotarciem do interesujących ich danych.

Dodatkowo, audyt strony www obejmuje analizę strony pod kątem:

– Graficznym – czy jest ona estetyczna, czy dobór korolów był wybrany trafnie, czy nie ma w niej zbyt dużo lub zbyt mało elementów graficznych,

– Reklamowym – czy strona nie posiada zbyt wielu natarczywych reklam, które prowadzą do jej opuszczenia przez użytkownika.

Poprawa funkcjonalności

Dzięki przeprowadzonemu audytowi strony www jej właściciel może dostosować ją w miarę możliwości do przedstawionych zaleceń. Dzięki temu będzie on dysponował idealną witryną, zachęcającą użytkowników do jej zgłębienia. Nie będzie ona odstraszała skomplikowaną strukturą i nawigacją. Audyt pozwala ogólnie rzecz ujmując na zoptymalizowanie witryny, co sprzyja zwiększeniu ilości wejść i odwiedzin na stronie.

Pozycjonowanie witryny

W toku audytu specjaliści sprawdzają, czy zastosowane do pozycjonowania witryny słowa kluczowe odpowiadają jej treści. Przy okazji kontrolują, czy treść jest czytelna, czy jest napisana poprawnie pod względem stylistycznym i gramatycznym, czy wyjaśnia dane aspekty i czy nie zawiera literówek. Wykonawcy audytu przekazują właścicielowi strony informacje dotyczące optymalizacji witryny zgodnie z zasadami SEO. Między innymi konstruują listę słów kluczowych właściwych do pozycjonowania strony www.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *