Zmiany w algorytmie Google - Mobile-first index

Zmiana algorytmu Google – styczeń 2017

Coraz więcej osób wyszukując informacji korzysta z urządzeń mobilnych. Dla Google użytkownicy są najważniejsi, dlatego firma ta pragnie, aby serwisy, które nam się wyświetlają, były do tych urządzeń dostosowane. Stąd kolejne zmiany algorytmu. Do tej pory algorytm Google wyświetlając wyniki wyszukiwania w mobile brał pod uwagę wersję desktopową strony. Wkrótce algorytm w pierwszej kolejności będzie oceniał treści, linki oraz dane strukturalne z wersji mobilnej.

Serwisy posiadające wersję mobilną – responsywną (dostosowującą się do urządzeń mobilnych) lub content prezentowany w sposób dynamiczny, dostaną lepszą ocenę od Google.

Google do zmiany w indeksie podchodzi z rozwagą. Na chwilę obecną prowadzone są testy na małą skalę. Zostaną rozszerzone, gdy będzie pewność, że wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych i korzystanie ze stron w opcji mobile wpływa na polepszenie doświadczeń użytkowników (user experience).

Wytyczne dla webmasterów – Mobile First Index

Google przedstawiło także wytyczne dla twórców stron (webmasterów), aby lepiej mogli przygotować się do nadchodzących zmian:

  • Jeżeli Twój serwis jest responsywny lub prezentuje dane w sposób dynamiczny, podstawowe treści, jak i wygląd jest identyczny zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej, nie musisz zmieniać nic.
  • Jeżeli wersja mobilna różni się od desktopowej pod względem treści i wyglądu należy wprowadzić kilka zmian:
    • Upewnij się, że dane strukturalne są poprawnie wdrożone dla obu wersji. Możesz to zrobić za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych;
    • Upewnij się, że robot Google ma dostęp do wersji mobilnej strony. Możesz to zrobić za pomocą testera pliku robots.txt;
    • Zweryfikuj wersję mobilną strony w Google Search Console;
    • Jeżeli posiadasz tylko wersję desktopową serwisu, Google będzie nadal ją indeksował, nawet jeśli algorytm będzie opierał się na wersji mobilnej.

Wersja mobilna strony to kwestia priorytetowa. Z roku na rok ruch mobilny rośnie. Dzięki dostosowaniu serwisu do urządzeń mobilnych, ułatwisz potencjalnym Klientom dotarcie do Twojej oferty, a robotom Google poprawne zindeksowanie jej zawartości.

Stale śledzimy zmiany w algorytmach, informacje ujawniane przez Google. Dzielimy się wiedzą z naszymi Klientami. Podpowiadamy, jakie zmiany należy wdrożyć, by osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z naszym specjalistą.

Źródło:

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane