Zmiany w algorytmie Google – Mobile-first index

Zmiana algorytmu Google – styczeń 2017

Coraz więcej osób wyszukując informacji korzysta z urządzeń mobilnych. Dla Google użytkownicy są najważniejsi, dlatego firma ta pragnie, aby serwisy, które nam się wyświetlają, były dostosowane do tych urządzeń, z których najczęściej korzystają internauci. Stąd kolejne zmiany w algorytmie Google. Do tej pory algorytm wyświetlając wyniki wyszukiwania w mobile brał pod uwagę wersję desktopową strony. Wkrótce algorytm w pierwszej kolejności będzie oceniał treści, linki oraz dane strukturalne z wersji mobilnej.

Serwisy posiadające wersję mobilną – responsywną (dostosowującą się do urządzeń mobilnych) lub content prezentowany w sposób dynamiczny, dostaną lepszą ocenę od Google.

Google do zmiany w indeksie podchodzi z rozwagą. Na chwilę obecną prowadzone są testy na małą skalę. Zostaną rozszerzone, gdy będzie pewność, że wyszukiwanie na urządzeniach mobilnych i korzystanie ze stron w opcji mobile wpływa na polepszenie doświadczeń użytkowników (user experience).

Wytyczne dla webmasterów – Mobile First Index

Google przedstawiło także wytyczne dla twórców stron (webmasterów), aby lepiej mogli przygotować się do nadchodzących zmian:

  • Jeżeli Twój serwis jest responsywny lub prezentuje dane w sposób dynamiczny, podstawowe treści, jak i wygląd jest identyczny zarówno w wersji mobilnej, jak i desktopowej, nie musisz zmieniać nic.
  • Jeżeli wersja mobilna różni się od desktopowej pod względem treści i wyglądu należy wprowadzić kilka zmian:
    • Upewnij się, że dane strukturalne są poprawnie wdrożone dla obu wersji. Możesz to zrobić za pomocą narzędzia do testowania danych strukturalnych;
    • Upewnij się, że robot Google ma dostęp do wersji mobilnej strony. Możesz to zrobić za pomocą testera pliku robots.txt;
    • Zweryfikuj wersję mobilną strony w Google Search Console;
    • Jeżeli posiadasz tylko wersję desktopową serwisu, Google będzie nadal ją indeksował, nawet jeśli algorytm będzie opierał się na wersji mobilnej.

Wersja mobilna strony to kwestia priorytetowa. Z roku na rok ruch mobilny rośnie. Dzięki dostosowaniu serwisu do urządzeń mobilnych, ułatwisz potencjalnym Klientom dotarcie do Twojej oferty, a robotom Google poprawne zindeksowanie jej zawartości.

Stale śledzimy zmiany w algorytmie Google. Dzielimy się wiedzą z naszymi Klientami. Podpowiadamy, jakie zmiany należy wdrożyć, by osiągać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się z naszym specjalistą.

Źródło:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *