Mity pozycjonowania - mit nr.1 Adwords, a pozycja strony

Wiele osób pyta czy nakłady na Google Adwords pozwolą im poprawić pozycję strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Google wyraźnie informuje o tym, że nie ma żadnego związku między płatnymi, a organicznymi wynikami wyszukiwania. Istnieje po temu bardzo dobry powód - taki mechanizm podważyłby zaufanie użytkowników do wyników wyszukiwania i dodatkowo skomercjalizowałby cały system.

Nadal jednak nie brakuje osób, które w to nie wierzą. Utrzymują one, że Google wykorzystuje swój program reklamowy w charakterze półoficjalnego narzędzia pobierania łapówek za lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania - trochę przypomina to wizytę w restauracji, w której trzeba "pomóc" kelnerowi znaleźć wolny stolik: szybkie przekazanie banknotu, skinięcie głową w kierunku mężczyzny stojącego nieco dalej i słyszysz "Proszę tędy".

Wydaje się dość oczywiste, że o jakichkolwiek systemach pobierania opłat za poszczególne pozycje w wynikach wyszukiwania nie może być mowy, zwłaszcza w przypadku firmy notowanej na giełdzie. Gdyby Google sprzedawał wyniki wyszukiwania, w ciągu kilku tygodni straciłby swoja reputację rzetelnej wyszukiwarki. W końcu nie bez przyczyny organizacja Consumer Reports nie godzi się na żadne formy reklamy - choćby cień podejrzeń o jakikolwiek konflikt interesów całkowicie zszargałby jej reputację. Po za tym Google wprowadził na rynek usługę AdWords i w pełni oficjalnie pobiera opłaty za wyświetlanie odnośników na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, zarabiając w ten sposób kilka miliardów dolarów na kwartał. Firma naprawdę nie ma powodów, aby manipulować przy swoim najbardziej wartościowym atucie, czyli przy organicznych wynikach wyszukiwania.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane