Mity na temat pozycjonowania w Google

Na temat pozycjonowania powstało już mnóstwo artykułów. Każda agencja marketingu internetowego tworzy swoją bazę wiedzy, budując w ten sposób swój autorytet eksperta, jak i widoczność strony. Oprócz wiedzy, powstały mity na temat pozycjonowania w Google, z którymi postanowiliśmy się rozprawić.

Skąd się biorą mity na temat pozycjonowania?

Na samym początku warto wyjaśnić skąd w ogóle biorą się nieprawdziwe, a powszechne informacje o działaniach SEO. Głównym ich źródłem są różnorodne stanowiska specjalistów, którzy w dużym stopniu swoją wiedzę opierają na własnych eksperymentach i obserwacjach. Nie każdy specjalista robi wystarczająco dużą próbę, by określić prawdziwość wyników. To, że udało się coś zrobić na 2 stronach i przyniosło to efekty, nie znaczy, że to zadziała na kilkudziesięciu kolejnych. Czynników wpływających na efekty pozycjonowania jest tak dużo, że nie można wskazać jednej czynności, która wystarczy do zbudowania widoczności strony. Podsumowując – jedną z głównych przyczyn jest nadmierna generalizacja specjalistów, którzy za bardzo przywiązują się do własnych obserwacji, nie biorąc poprawki na ewentualne błędy. Jedynym oficjalnym źródłem wiedzy o wyszukiwarce Google i sposobach jej działania jest blog webmasterów Google – https://webmasters.googleblog.com/ oraz support pomocy Google. Potrzeba bardzo dużo czasu, by śledzić wszystkie zmiany, nowości, trendy zmian w wyszukiwarce, nie ma na rynku jednego podręcznika, który byłby stale aktualny i dokładnie wskazywał, co i jak należy zrobić, by zyskać dobre pozycje. Stąd rodzą się otwarte pytania, na które nie ma jednoznacznych odpowiedzi.

Najczęściej spotykane błędne twierdzenia na temat SEO

Trochę z przymrużeniem oka przyjrzyjmy się wspominanym mitom na temat pozycjonowania i działania wyszukiwarki Google. Najpopularniejszym z nich jest twierdzenie:

Jak płacisz to masz efekt i jesteś na wysokich pozycjach w Google

To stwierdzenie jest prawdziwe tylko w kontekście Google Ads. Budżet SEO przekłada się na intensywność działań specjalistów, ale niekoniecznie jest gwarantem efektów.

Rozliczenie za efekt motywuje agencję do działania

Szanująca swoją pracę agencja marketingu internetowego nie rozlicza się za efekt z bardzo prostego powodu – żadni specjaliści nie mają bezpośredniego wpływu na wyniki wyszukiwania. To, czym zajmuje się agencja, to szereg czynności mających pośredni wpływ na widoczność strony. Efekt zależy od Google.

Liczy się tylko pierwsza pozycja

Pierwsza pozycja jest najlepsza, ale nie jedyna. Użytkownicy widząc na pierwszej pozycji allegro.pl a na drugiej i trzeciej konkretne sklepy z wyszukiwanymi produktami, zdecydują, czy chcą korzystać z oferty allegrowiczów, czy osób, które się specjalizują w danej branży. Przez fakt, że na pierwszych pozycjach pojawiają się giganci e-commerce (olx.pl, sprzedajemy.pl, allegro.pl, homebook.pl, allani.pl) to użytkownicy często świadomie poszukują innych stron, które będą bardziej spersonalizowane i dostarczą im odpowiedzi na dane zapytanie – dzięki temu często klikają w 5, 6, 7 pozycję wyników wyszukiwania.

Dobra treść wystarczy

Znamy tylko jeden przykład strony, która od wielu lat nieustannie publikuje unikalny content, który wpływa na jej dobre pozycje. Bazowanie na contencie to dobra taktyka długofalowego rozwoju. Najlepszą opcją pozycjonowania jest połączenie publikacji contentu z linkbuildingiem, optymalizacją techniczną, optymalizacją szybkości ładowania, dostosowaniem strony do UX, budowanie reputacji w sieci. Sam content to podstawa – jest niezbędny do działań SEO, jednak nie jest wystarczający, by osiągnąć w miarę szybko widoczność, na jakiej nam zależy.

Wystarczy pozyskanie linków i już

Podobnie jak z contentem – linkbuilding jest nieodłącznym elementem budowania widoczności, ale bez wartościowego contentu umieszczonego onsite i optymalizacji technicznej, na niewiele się zda. Warto zadbać o każdy element, by osiągać założone cele.

SEO jest nielegalne

Często pada stwierdzenie, że działania SEO to oszustwo, to nielegalne zagrywki pozycjonerów. Nic bardziej mylnego. Sam Google zachęca do optymalizacji stron www, czyli działań SEO – Search Engine Optimalization. Na blogu webmasterów Google znajdziemy wiele wskazówek, jak usprawniać swoją stronę, by zyskać lepszą widoczność w sieci. Głównie tym zajmują się specjaliści SEO – szukają błędów, analizują, wprowadzają optymalizację i pomagają rozwijać serwis w taki sposób, by został wysoko oceniony przez firmę Google.


Jeśli masz wątpliwość, czy dane twierdzenie na temat pozycjonowania jest prawdziwe, napisz do nas, chętnie pomożemy rozwiać Twoje wątpliwości.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *