Menu – kluczowy aspekt strony internetowej

Kiedy przeglądam w sieci dziesiątki stron internetowych różnych projektantów mniej lub bardziej obeznanych ze swoim zawodem tym, co najczęściej wyprowadza mnie z równowagi jest menu. Jak wiadomo podstawą poruszania się po jakimkolwiek obiekcie jest dobry plan. Nie każdy ma ochotę na zgadywanie, czy teraz trzeba skręcić w lewo czy w prawo, albo gdzie szukać telefonu do firmy lub cennika.

Prostota

Menu to taka część strony internetowej, która informuje użytkownika o jej zawartości, jednak jego stworzenie wymaga odpowiedniego wyczucia i subtelności. Często strony są przeładowane różnego typu treścią, a administrator chcąc zwrócić uwagę na wszystko wykonuje menu składające się z kilkudziesięciu pozycji. Przy takim podejściu czasami dłużej szukam właściwego przycisku niż samej treści i zapewne gdybym znalazł spis alfabetycznych skorzystałbym z niego chętniej. Długie menu mają także sklepy internetowe sprzedające dziesiątki różnych elementów i nie do końca radzące sobie z klasyfikacją. Jest to z pewnością dużym zniechęceniem dla klienta, gdy musi przeszukiwać długa listę pozycji.

Czytelność

Jeśli strona pochodzi od wykwalifikowanego pracownika agencji oferującej projektowanie stron www Gdańsk powinna z góry mieć zaprogramowaną czytelność poszczególnych przycisków. Doświadczeni projektanci wiedzą, że nie może być kategoria określana jakimś enigmatycznym zwrotem, który nic nikomu nie mówi. Przed stworzeniem menu warto usiąść ze zwykłą kartką i zastanowić się, w jaki sposób stworzyć drzewko, jakie podkategorie mniej czy bardziej zagnieżdżone. Przykładowo portal edukacyjny może posiadać menu główne z nazwami przedmiotów, a podstrony z dziedzinami, jak literatura, poezja, gramatyka w j. polskim.

Problem z przyciskiem inne

Jednym ze stosowanych powszechnie rozwiązań jest wprowadzanie jednej dodatkowej kategorii, do której wrzuca się wszystkie niepodlegające pod klasyfikację. Ostatecznie trudno przewidzieć wszystko. Jednak bywa tak, że w tej wolnej śmietnikowej kategorii nagle znajduje się więcej materiału, niż we wszystkich pozostałych. Nie jest to dobre rozwiązanie i warto pomyśleć nad innym uporządkowaniem treści na stronie.


[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane