Marketing lokalny – SEM + SEO + Social Media

Konsumenci najczęściej szukają miejsc, produktów, usług, które znajdują się w ich najbliższym otoczeniu. Może to być pobliska restauracja lub położony po sąsiedzku sklep, który ma w ofercie poszukiwany produkt. Jak dotrzeć do lokalnych Klientów?

Połącz świat online z offline

Nowe technologie całkowicie zdominowały nasze życie prywatne i zawodowe. Wpłynęły też znacząco na zmianę zachowań, przyzwyczajeń i potrzeb konsumentów. Wyszukiwanie lokalne zaczynamy od poszukiwania informacji w internecie – prym wiedzie tutaj zarówno wyszukiwarka Google, jak i rekomendacje znajomych w Social Media (Facebook, LinkedIn, Instagram)

Dzięki reklamie w Internecie możesz dotrzeć do Klientów, którzy właśnie szukają firmy takiej jak Twoja. Możesz otrzymać od razu zamówienie/zlecenie – np. pranie dywanów, naprawa pralek, obiad na wynos lub skierować Klientów do lokalnego punktu – sklep monopolowy, mechanik, sklep z kominkami, myjnia samochodowa, apteka, restauracja.

Jak promować firmę lokalną w Internecie

Internet daje kilka możliwości – rekomendowane jest prowadzenie działań we wszystkich mediach jednocześnie.

1. PŁATNA REKLAMA W WYSZUKIWARCE GOOGLE

Płatna reklama linków sponsorowanych – jest to reklama, która wyświetla się na pierwszych 3-4 pozycjach w wyszukiwarce Google z zielonym napisem REKLAMA. Płaci się za wejście na stronę, a stawka za kliknięcie zależy od konkurencji – działa to na zasadzie aukcji - który przedsiębiorca zadeklaruje wyższą stawkę za kliknięcie tego strona www wyświetli się na wyższej pozycji. Aby uruchomić kampanię linków sponsorowanych należy zalogować się do systemu Google AdWords. System ten daje możliwość nie tylko kierowania reklam na określony obszar – kraj, województwo, miasto, ale nawet promień od firmy. Dzięki wprowadzeniu dodatkowych rozszerzeń, takich jak numer telefonu i rozszerzenie lokalizacji, Klient od razu będzie mógł zadzwonić lub podjechać do najbliższego punktu.

płatna reklama w wyszukiwarce Google

2. WIZYTÓWKA FIRMY NA MAPACH GOOGLE

Zaraz pod reklamą linków sponsorowanych wyświetla się mapa z miejscami, którymi może być zainteresowany Twój Klient. Aby Twoja firma wyświetliła się w tym miejscu, należy założyć jej profil logując się do Google Moja Firma. Uzupełnienie wszystkich danych, dodanie logo i zdjęć da Ci większą szansę na zajęcie wyższej pozycji.

wizytówka firmy w mapach Google

3. POZYCJONOWANIE LOKALNE

Warto zadbać o wyniki naturalne (tzw. Organiczne), a więc te bezpłatne i wzbudzające największe zaufanie wśród Konsumentów. Jest to najskuteczniejszy kanał dotarcia do Klientów. W celu zajęcia wysokich pozycji należy odpowiednio zoptymalizować stronę www, czyli zadbać o odpowiednią treść i zbudować wartościowy profil linków.

O tym, że warto pozycjonować się lokalnie świadczą statystyki:

  • 78% użytkowników poszukujących lokalnych usług dokonało zakupu w późniejszym czasie
  • 88% użytkowników smartfonów i 84% użytkowników tabletów wyszukuje fraz związanych z lokalnymi biznesami
  • 56% użytkowników szukało w internecie lokalnych usług będąc w podróży

Czego najczęściej szukają użytkownicy przy poszukiwaniu lokalnych usług:

  • 24% - restauracje
  • 23% - sklepy
  • 21% - usługi
  • 11% - zdrowie i fitness

4. REKLAMA W SOCIAL MEDIA (FACEBOOK, INSTAGRAM, LINKEDIN)

  • Facebook w Polsce ma ponad 14 mln użytkowników z czego 79% korzysta z serwisu każdego dnia
  • Z Instagrama korzysta ponad 2 mln osób
  • a wszystkich kont na LinkedIn w Polsce jest więcej niż 1 mln.

Social Media to potężne narzędzie do promowania firm lokalnych. Kluczem do sukcesu jest systematyczne prowadzenie strony, informowanie o bieżących promocjach i aktualnych wydarzeniach. Prócz prowadzenia profilu warto zadbać o zasięg – a więc wykorzystać płatne promowanie i docierać do użytkowników, które polubiły stronę firmy, powracać z promocją do osób, które były na stronie (remarketing), promować biznes lokalnie. Reklamę na Facebook-u uruchamia się za pomocą Menadżera Reklam

reklama w social media

Plan biznesowy i strategia marektingowa

Wielokanałowość to klucz do sukcesu. Rozwój Internetu sprawił, że Twoi Klienci przebywają w różnych miejscach w zależności od preferencji. Jedni korzystają z wyszukiwarki Google, ci mobilni poszukują miejsc na mapach Google a jeszcze inni szukają opinii na Facebooku. Spójna strategia marketingowa we wszystkich kanałach, także tych offline, analiza prowadzonych działań, pozwoli na odpowiednie zaplanowanie i rozdysponowanie budżetu.

Jeżeli masz jakieś pytania zapraszamy do kontaktu. Nasi doradcy pomogą w stworzeniu planu marketingowego lub wdrożą Twoją strategię w życie.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane