Książki o e-marketingu, SEO, reklamie i trendach 2018

Planujesz rozpocząć przygodę z e-marketingiem? Warto w takim razie zapoznać się z doświadczeniem i wiedzą ludzi, którzy w tej dziedzinie działają już od dawna. W związku z tym przygotowaliśmy spis książek o tematyce związanej z biznesem, marketingiem, strategią marketingową i reklamą. Pozycje te powinny trafić w ręce każdego przedsiębiorcy dążącego do stworzenia silnej, stabilnej i przynoszącej zyski firmy. Dlaczego warto zapoznać się z tymi książkami? Ponieważ:

  • dzięki nim można poznać najnowsze trendy, zmiany zachodzące zarówno w wyszukiwarce, jak i w zachowaniu konsumentów,
  • umożliwiają poznanie narzędzi niezbędnych do prowadzenia działań marketingowych oraz analizowania ich skuteczności,
  • poznanie terminologii, słownictwa świata e-commerce pozwala lepiej zrozumieć i swobodniej rozmawiać o działaniach marketingowych,
  • dzięki licznym przykładom możemy wdrażać sprawdzone już rozwiązania, bazować na doświadczeniu innych, unikając tym samym czasochłonnego i kosztownego uczenia się na błędach – choć tych nigdy się nie uniknie,
  • coraz częściej w ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawia się zapis związany z czytaniem książek, czytanie zostało określone jako dodatkowy atut, w innych zaś jest po prostu „mile widziane”,
  • regularne czytanie rozwija wyobraźnię i sprawia, że jesteśmy bardziej kreatywni!

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydanie 2 rozszerzone | Joanna Wrycza-Bekier | Data wydania 2018-03-30

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy.

Joanna Wrycza - Bekier to doktor nauk humanistycznych i certyfikowany trener biznesu, który niestrudzenie bada teksty reklamowe, internetowe i literackie. W swojej książce przedstawia tajniki pisarskich sztuczek i storytellingu. Dodatkowo, dzięki niej możesz również wykształcić swój indywidualny styl pisania, dowiesz się które czasowniki są dynamiczne! Jeśli chcesz wiedzieć, w jaki sposób pisać, by inni chcieli tego słuchać - to właśnie książka idealna dla Ciebie.

Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydanie II | Marcin Żukowski | Data wydania 2018-04-03

Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Czy da się rozwijać biznes bez social mediów? Da, ale dziś wiele firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez nich. Jednak nie wystarczy być po prostu obecnym w social mediach. Dziś trzeba się w nich poruszać bardzo świadomie, zdawać sobie sprawę z tego, jakie cele chce się za ich pośrednictwem osiągać - zwiększyć sprzedaż, budować wizerunek (i jaki), co i jak komunikować, by osiągnąć oczekiwany efekt, w jaki sposób reagować na ewentualne kryzysy.

Dzięki książce Marcina Żukowskiego, cyfrowego tybulca i account managera w agencji interaktywnej Mint Media, dowiesz się , jak prowadzić z innymi dialog w wirtualnej rzeczywistości, ale także poznasz sposoby na to, jak jeszcze mocniej zaprząc social media do rozwijania Twoich pomysłów biznesowych - teraz jest to możliwe znacznie bardziej niż dawniej.

Narratologia | Paweł Tkaczyk | Data wydania 2017-04-19

Narratologia

Paweł Tkaczyk to jedna z czołowych osobowości polskiego internetu. Napisał dwie książki: „Zakamarki marki” oraz „Grywalizacja” – obie znalazły się na pierwszym miejscu listy bestsellerów wydawnictwa OnePress. Jest mówcą publicznym, regularnie pisze do branżowych czasopism, takich jak „Brief” czy „Marketing w praktyce”, prowadzi wykłady i szkolenia.

Książka “Narratologia” to podróż do świata opowieści. Z niej dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie storytellingi, które działają lepiej.

Biblia copywritingu | Dariusz Puzyrkiewicz | Data wydania 2017-03-17

Biblia copywritingu

Darek Puzyrkiewicz jest specjalistą od tekstów sprzedażowych. W jego książce znajduje się wiele wskazówek o tym, jak pisać teksty perswazyjne, zachęcające do sprzedaży (konwersji). Można dowiedzieć się z niej, jakie sformułowania i konkretne słowa wywołują emocje oraz zdecydowane reakcje, jakie narzędzia warto wykorzystać w poszczególnych sytuacjach i jak skłonić czytelników do podjęcia działań.

Książka w całości opiera się na prawdziwych przykładach z życia wziętych — przedstawia dobre i złe strategie marketingowe, które autor stosował przy różnych kampaniach reklamowych.

Marketing 4.0 | Philip Kotler, Hermawan Kartajaya i Iwan Setiawan | Data wydania 2017-01-01

Marketing 4.0

Philip Kotler to niejako ojciec marketingu - mówi się o nim w każdej szkole marketingowej, na wielu seminariach i wykładach branżowych. Dlatego też nic dziwnego, że jego nowa książka wywołała poruszenie.

Dużo uwagi autorzy poświęcili nowym sposobom marketingu w czasach gospodarki cyfrowej, w tym miernikom produktywności marketingowej – współczynnikom PAR i BAR. Piszą też o archetypach i najlepszych praktykach w marketingu, a także między innymi o marketingu humanocentrycznym i służącym budowaniu więzi.

Czym jest sam marketing 4.0? Jak piszą autorzy, „istotą marketingu 4.0 jest rozpoznanie uzupełniających się ról marketingu tradycyjnego i cyfrowego w budowaniu zaangażowania. Najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze konsumenta są opinie, jego kręgi i grupy społeczne oraz poczucie przynależności do określonej warstwy, czy też klasy społecznej.” Jeśli chcecie wiedzieć więcej na ten temat - zapraszamy do lektury!

Public Relations. Wizerunek, reputacja, tożsamość | Wojciech Budzyński | Data wydania 2017-11-10

Public Relations. Wizerunek, reputacja, tożsamość

Wojciech Budzyński jest wykładowcą Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, szkoleniowcem i trenerem biznesu. Książka jest kompendium wiedzy praktycznej oraz teoretycznej na temat public relations. Znajdziemy w niej usystematyzowaną wiedzę w zakresie PR, jak również praktyczne wskazówką odnośnie tego, jak rozpocząć działalność PR-ową.

W książce wiele miejsca poświęcono zasadom współpracy z mediami. Znajdziemy wiele przykładów radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych i z trudnymi pytaniami.

SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek | Data wydania: 2016-06-16

seo czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek

Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron wymagają od specjalisty wiedzy z zakresu tworzenia witryn, ich użyteczności, planowania strategii treści, zdolności analitycznych i znajomości metod mierzenia konwersji. Branża ta szybko się zmienia, czego dowodem jest trzecie, uaktualnione wydanie tejże książki.

Najnowsze wydanie to kompletny przewodnik po metodyce optymalizacji wyszukiwania w sieci. Znajdują się w niej nowinki z dziedziny technologii wyszukiwarek internetowych oraz marketingu internetowego, a także treści odnośnie mediów społecznościowych i urządzeń mobilnych. Książka napisana jest językiem przystępnym dla osób rozpoczynających przygodę z tą fascynującą dziedziną wiedzy.

Biblia eBiznesu 2. Nowy Testament | Data premiery: 2016-09-16

biblia e-biznesu

Drugie wydanie bestsellerowej pierwszej części Biblii e-biznesu, która ukazała się w 2013 r. Książka jest pracą zbiorową, pracowało nad nią blisko 60 specjalistów! Na blisko 800 stronach i w niemal 120 rozdziałach tematycznych dzielą się wiedzą o biznesie i marketingu prezesi spółek, wybitni marketerzy, znani blogerzy, influencerzy, menedżerowie działów e-commerce i marketingu w największych polskich biznesach i e-biznesach m.in. Allegro, InPost, Brand24 czy Freshmail. Książka zawiera bezcenne i praktyczne wskazówki, które pomogą zoptymalizować e-biznes.

Narzędzia Google dla e-commerce | Data wydania: 2016-09-30

narzedzia google dla e-commerce

Autorem książki jest Krzysztof Marzec, certyfikowany trener Google AdWords oraz specjalista Google Analytics. Jest to praktyczny poradnik dla e-sklepów, traktujący o narzędziach takich jak: Google Adwords, Google Analytics czy Google Search Console, niezbędnych przy prowadzeniu reklamy w Internecie i mierzeniu jej efektów. Książka zawiera instrukcje jak budować kampanie reklamowe Google AdWords dla sklepów, jak mierzyć efekty tej kampanii oraz jak zoptymalizować sklep internetowy w celu pozyskiwania większego ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania w Google.

Konwersja w E-commerce | Data wydania: 2016-10-17

konwersja w e-commerce

Książkę napisało trzech specjalistów zajmujących się tworzeniem serwisów e-commerce, jak również marketingiem internetowym. Przeznaczona jest dla osób, które chcą zwiększyć przychody i zyski e-sklepu. 13 rozdziałów i 320 stron zawiera praktyczną wiedzę, bez której żaden sklep internetowy nie ma szans utrzymać się na rynku. Tematy poruszone w książce to m.in.: konwersja w e-commerce, pozyskiwanie ruchu, marketing w wyszukiwarkach internetowych, content marketing a konwersja w sklepie, e-mail marketing w prowadzeniu e-sklep, logistyka w e-commerce, analityka webowa. Jeśli okaże się, że są tutaj tematy, które Was przerastają to znaczy, że sprzedaż internetowa po prostu nie jest dla Was, bo potem jest tylko trudniej.

Sztuka rynkologii | Data wydania 2014-01-17

sztuka rynkologi jacek kotarbinski

Autorem książki jest Jacek Kotarbiński, uznany autorytet świata marketingu. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”, bloger „Harvard Business Review Polska”. Od 23 lat praktycznie wspiera firmy w zakresie rozwoju ich konkurencyjności, innowacji i marketingu.

Książka opisuje marketing na miarę XXI-wieku. Pokazuje rewolucję, jaka się dokonała – ze społeczeństwa przemysłowego staliśmy się społeczeństwem informacyjnym. Jako konsumenci nie jesteśmy już biernymi odbiorcami przekazu marketingowego. Mamy siłę tworzenia, nasza opinia się liczy, trzeba zrozumieć nasze potrzeby, słuchać naszych słów, prowadzić z nami dialog. Niestety, wciąż wiele firm, organizacji i polityków tego nie rozumie.

E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy | Data premiery: 2016-04-20

e-marketing współczesne trendy

Książka opisuje współczesne trendy w marketingu internetowym. Podręcznik podzielony jest na 4 części: background, składowe sukcesu, badania i monitoring oraz niezbędnik marketera. W każdej z tych części znajduje się kilka artykułów pisanych przez ekspertów w swojej dziedzinie, wśród których znajdziemy Barbarę Stawarz, Pawła Tkaczyka, Pawła Salę, Leszka Łuczyna, Jarosława Królewskiego czy Macieja Wiktorowskiego. „E-marketing” pokazuje, gdzie szukać inspiracji, w jakie media inwestować, jak robić to efektownie i efektywnie. Z publikacji dowiemy się m.in. dlaczego Content is The King, czym jest marketing 3.0, dokąd zmierzają social media, jak budować przewagę konkurencyjną, wykorzystując nowoczesne technologie.

Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów| Data premiery: 2015-04-02

content marketing po polsku

Autorką książki jest Barbara Stawarz, CEO & Founder agencji Content King, wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, Akademii Górniczo-Hutniczej, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Książka dedykowana jest menadżerom, dyrektorom marketingu, PR managerom, social media menadżerom, blogerom, dziennikarzom oraz właścicielom małych i średnich firm. Krok po kroku tłumaczy zagadnienie związane z content marketingiem, budowaniem strategii content marketingowej oraz tworzeniem treści do Internetu. Książka zawiera wiele przydatnych case studies - przykładów, statystyk i danych zarówno z rynku polskiego, jak i zaczerpniętych z literatury zachodniej.

Nowy PR. Jak internet zmienił Public Relations. | Data wydania: 2016-11-23

nowy pr jak internet zmienil public relations anna miotk

Anna Miotk opisuje w swojej książce zmiany w sposobie działania public relations w odniesieniu do transformacji masowych mediów i relacji między dziennikarzami a odbiorcami. Opisując współczesny charakter komunikacji biznesowej, autorka dostrzega rolę Internetu w kształtowaniu nowego sposobu funkcjonowania przedsiębiorstw i zajmuje się jej analizą. To pozycja opisująca zmiany w trendach PR oraz analizująca ich proces kształtowania w ostatnich latach. Anna Miotk napisała książkę poddającą refleksji świat działań Public Relations i internetu, który te działania kształtuje.

Konsument wierny jak pies | Data wydania: 2016-11-30

konsument wierny jak pies

Lojalność jak definiuje sukces w relacjach biznesowych. Oddani klienci coraz częściej kierują się tzw. „irracjonalną lojalnością”, zwracając tym samym mniejszą uwagę na takie czynniki jak cena czy jakość. Maciej Tesławski wraz z zaproszonymi do współpracy autorami dzieli się swą wiedzą i doświadczeniami dotyczącymi marketingu relacji. W książce znajdziesz garść praktycznych porad na temat planu strategii relacji z klientami, dowiesz się jak przemienić konsumenta w „wyznawcę” swojej marki i jakich najskuteczniejszych narzędzi do tego użyć. Książka nie jest typowym poradnikiem, to miejsce wymiany doświadczeń i spostrzeżeń specjalistów z branży marketingu.