Jaki sklep otworzyć

Według Euromonitor International w 2014 roku wartość sprzedaży w Polsce w sklepach internetowych przekroczy 10 miliardów złotych, czyli będzie dwa razy większa niż obecnie.
Nie da się za tym ukryć, że rynek sprzedaży przez sieć rośnie bardzo dynamicznie. Trzeba zaznaczyć, że w świadomości internetowych klientów, synonimem zakupów w sieci jest Allegro i miejmy nadzieję, że się to odmieni.

W polskim internecie sprzedaje się najwięcej odzieży, książek, kosmetyków i sprzętu elektronicznego. Każdy z tych sektorów został opanowany przez jednego lub dwóch największych graczy, pozostawiając bardzo mało szanse nowym sklepom na dotarcie do klienta. Co jednak robią przyszli e-biznesmeni? Już na wstępie popełniają największy błąd - jako swój asortyment wybierają towar, który sprzedaje się w sieci najlepiej i na którym są już bardzo duzi gracze. Tak można było działać kilka lat temu, jednak teraz jest to powolna droga, która w efekcie prowadzi nas do walki cenowej, która przekłada się na niską marżę i tym samym na niskie zarobki. Poniżej kilka wskazówek, którymi warto kierować się przy wyborze branży, w której chcemy rozpocząć sprzedaż.

co polak kupuje w internecie

WSKAZÓWKA 1: NIE WYBIERAMY BRANŻY ZDOMINOWANEJ PRZEZ DUŻE PODMIOTY.

Nie warto otwierać kolejnej tradycyjnej księgarni internetowej, sklepu z elektroniką, czy bielizną. Należy pamiętać, że duże sklepy maja w ofercie te same produkty, do których dostęp będziemy mieli i my - tyle tylko, że znacznie taniej, ze względu na kupowane ilości i indywidualne umowy z producentami. Dodatkowo trzeba pamiętać, że duży gracz często pracuje na tzw. bonusach, czyli sprzedaje towar bez marży ale idzie na ilość, a producent nagradza najlepiej sprzedających bonusem.

WSKAZÓWKA 2: WYBIERAMY PRODUKTY, KTÓRE MOŻEMY SPRZEDAWAĆ Z WYSOKA MARŻĄ ALE NADAL ATRAKCYJNE DLA KUPUJĄCEGO

Często będą to produkty na wagę, herbata lub własnoręcznie wykonywane produkty - biżuteria, okładki, naklejki na telefony. Nie ma jasnej odpowiedzi jaka branżę wybrać.Przede wszystkim należy sprzedawać asortyment, na którym się znamy lub chcemy poznać. Dopiero później należy się zastanowić czy branża ta nie jest opanowana przez dużych graczy. Wtedy szukamy swojej niszy.

WSKAZÓWKA  3: WYBIERAMY PRODUKTY, NA KTÓRYCH SIĘ ZNAMY LUB CHCEMY POZNAĆ - ZAMIAST BIELIZNY SPRZEDAJEMY RAJSTOPY CZY SKARPETY DLA MĘŻCZYZN.

Jeśli znajdziemy własna niszę i ściśle określimy asortyment, jaki chcemy mieść w sklepie, może się okazać, że idealnie trafiamy w potrzeby kupujących, którzy do tej pory żyli w nieświadomości. Nie wiedzieli, że potrzebują tego typu produktu w atrakcyjnej cenie, tak właśnie tworzy się potrzebę. Możemy sprzedawać tylko spinki do mankietów ale musimy wytworzyć wśród kupujących potrzebę ich kupowania.

WSKAZÓWKA 4: BUDUJEMY POTRZEBĘ NA SWOJE PRODUKTY

Klienci w sieci zostawiają coraz większe pieniądze. Gwarancja sukcesu w e-commerce jest bycie unikalnym. Liczba branż jest ograniczona, dlatego prędzej czy później będziemy zmuszeni do starcia się z konkurencją. Nawet jeśli będziemy sprzedawać ten sam produkt, warto podkreślić jego unikalność. Na przykład sklepów z kawą jest pełno ale tylko niektóre oferują wypalanie kawy na zamówienie i dostarczają świeżą do klienta.

WSKAZÓWKA 5: OPŁACA SIĘ BYĆ UNIKALNYM

Klienci zapamiętają sklep, którego asortyment będzie się wyróżniał na tle innych i nawet jak nie zapamiętają jego adresu, to bez problemu znajdą go za pomocą wyszukiwarki.

PODSUMOWANIE: NIE MA JEDNEJ RECEPTY NA SUKCES

Nawet jeśli spełnimy wszystkie pięć wskazówek, to i tak może się okazać, że klienci jednak nie chcą u nas kupować. Nie mniejsze znaczenie niż branża ma też polityka cenowa, opcje płatności, dostawa, demografia, grupa docelowa czy marketing. Tylko umiejętne połączanie tych elementów spowoduje skutek w postaci zamówień. Warto podkreślić, że kilka lat temu było znacznie łatwiej! Obecnie wypromowanie sklepu internetowego to trudny proces. Jeśli więc jesteś zainteresowany założeniem sklepu internetowego i promocją go internecie napisz do nas. Dołożymy starań aby nasze doświadczenie i Twój pomysł odniósł sukces.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane