Jaką reklamę wybrać – linki sponsorowane czy reklamę na Facebook-u i Instagramie?

Co to są linki sponsorowane?

Linki sponsorowane to boxy z reklamami tekstowymi, wyświetlane w wyszukiwarce Google, po wpisaniu interesującego nas słowa kluczowego lub zapytania. Reklama ta wyświetla się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, nad wynikami naturalnymi (organicznymi) i oznaczona jest zielonym kolorem z podpisem „Reklama”. Jest to płatna reklama – rozliczana w formie PPC, a więc obowiązuje płatność za kliknięcie. Koszt kliknięcia zależy od konkurencyjności słów kluczowych na jakie chcemy się wyświetlać – każdy przedsiębiorca określa maksymalny koszt kliknięcia i to czy jego reklama zostanie wyświetlona, czy nie, odbywa się na zasadach aukcji.

Jak uruchomić reklamę linków sponsorowanych?

W celu uruchomienia reklamy firmy w wynikach wyszukiwania, należy założyć konto w Google AdWords. Następnie należy skonfigurować pierwszą kampanię – m.in. ustalić budżet, określić stawki za kliknięcie, stworzyć tekst reklamowy. Kolejny proces to optymalizacja kampanii – a więc weryfikowanie czy reklama wyświetla się, na jakich pozycjach, jaki jest współczynnik odrzuceń i przede wszystkim ile zakupów, kontaktów e-mail, bądź połączeń telefonicznych wygenerowała reklama. Największą zaletą reklamy w Internecie jest bowiem mierzalność – wszystko można zbadać, zmierzyć, przeliczyć. W celach analitycznych należy połączyć konto AdWords z Google Analytics.

Reklama na Facebooku i Instagramie

Polski Internet stanowi 28,42 mln użytkowników, a więc 70 proc. populacji całego kraju. Aż 80 proc. z nich korzysta z Facebooka. Do Marka Zuckerberga należy także Instagram, z którego korzysta w Polsce ok. 3,2 mln internautów. Za pomocą programu Facebook Ads możemy docierać do użytkowników obydwóch tych platform społecznościowych z reklamą naszej firmy.

Co wybrać – linki sponsorowane czy reklamę na Facebooku?

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą to jaki kanał komunikacji wybierzesz zależy od celu marketingowego jaki stoi przed Twoją firmą. Jeżeli celem jest zwiększenie sprzedaży, uzyskanie więcej połączeń telefonicznych z zamówieniami najlepszą formą reklamy będą linki sponsorowane. Reklama ta trafia dokładnie do osób, które poszukują Twoich produktów, usług w danym momencie – tu i teraz. Reklama ta jest polecana firmom usługowym – naprawa pralek, szklarz, restauracją z dowozem.

Jeżeli głównym celem Twojej firmy jest: sprzedaż większej liczby produktów i usług, zyskanie lojalności klientów, nawiązywanie kontaktów z klientami, zwiększanie świadomości marki – w takim przypadku, lepszą formą reklamy, będzie kampania na Facebooku i Instagramie. Jest to tzw. kampania wizerunkowa, która pozwala dotrzeć do szerokiego grona osób, potencjalnie zainteresowanych Twoim produktami. Za pomocą Facebook Ads można docierać do osób z konkretnych lokalizacji, według płci, wieku, zainteresowań (maratony, zabawki dla dzieci, gotowanie, modne sukienki, samochody, piłka nożna, dodatki do domu, kosmetyki naturalne, bio produkty itd.), statusu związku – zaręczonych, singli, z dziećmi lub bez oraz według wielu wielu innych kryteriów.

Jeżeli chodzi o kampanie wizerunkowe to są one także dostępne w systemie Google Adwords – są to tzw. kampanie w sieci reklamowej. Sieć ta obejmuje ponad dwa miliony stron internetowych, które odwiedza ponad 90% wszystkich użytkowników internetu.

Kampanie wizerunkowe są skuteczne w przypadku wprowadzenia nowej linii produktów, nowej kolekcji, wprowadzaniu na rynek nowej marki, powracanie do Klientów, którzy byli już na stronie za pomocą tzw. kampanii remarketingowej.

Jeżeli chcesz poznać więcej kanałów służących realizacji tych dwóch celów biznesowych, zapoznaj się z artykułem Metody pozyskiwania Klientów – Inbound i Outbound Marketing

grafika

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *