Jak zwiększyć konwersję strony internetowej

Projektowanie stron internetowych nie należy wcale do zadań łatwych. Nie chodzi tu przecież o napisanie klasycznego schematu, który będzie się wyświetlał w sieci i jako tako w niej funkcjonował, ale o stworzenie witryny, która dotrze do właściwego odbiorcy. Mogę sobie wyobrazić reakcję pasjonata samochodów terenowych czy kulturystyki, który trafia na tematyczną stronę w kolorze różowym i dekorowana motylkami. Oczywiście istnieje sporo takich osób, które mają poczucie humoru i odbiorą to, jako żart, ale znakomita większość poczuje niesmak omijając taki portal z daleka.

Strony dla młodzieży

Te chyba stawiają największe wymagania z uwagi na to, że sama młodzież pozostaje w okresie powstawania pewnych indywidualnych stylów, wybierania swojej przynależności społecznej, sposobu ubierania się, słuchanej muzyki czy symboliki. Jeśli projektant chce trafić do wszystkich młodych ludzi, to musi wykazać się ogromną wyobraźnią. Projektowanie stron WWW Wrocław przeznaczonych dla młodzieży w sensie ogólnym to wyższa szkoła jazdy w tej dziedzinie umiejętności. Nieco łatwiej jest przygotować portal dla konkretnej grupy odbiorców, na przykład z propozycjami konkretnego gatunku muzycznego, poświęconej graffiti, hip-hopowi, capoeirze czy innym tego typu sferom zainteresowań.

Strony dla dzieci

Tu dowolność jest spora, a liczy się tylko kolorystyka i prostota obsługi. Oczywiście, jeśli są to witryny dla dziewczynek, pojawią się na nich kucyki Pony, lalki, kwiatki, motylki i przykłady dziecięcej mody. Na stronach dla chłopców stylistyka będzie bardziej męska, a kolory konkretniejsze. Zarówno jedne jak i drugie powinny jednak cechować się prostotą i łatwością obsługi, a ciekawym pomysłem jest też możliwość pobierania kolorowanek czy obrazków do kolekcji.

Strony firmowe

Uważam, że tu jest tak duża dowolność, jak wielu bywa projektantów, pomysłów, branż czy firm. Konieczne jest oczywiście zachowanie pewnych zasad, do których zalicza się na przykład symbolika, czy logo firmowe, pozwalające na szybkie rozpoznanie właściciela, jednak nie ma już takiego znaczenia, czy w nagłówkowym banerze umieści się zdjęcie robotnika, czy zieloną łąkę byle stanowiła kompozycyjną całość z resztą strony i treścią.

[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Agencja Interaktywna FunkyMedia

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane