Jak sprawdzić i poprawić widoczność strony w internecie?

Jak działa wyszukiwarka Google?

Wyszukiwarka Google znajduje i analizuje treść umieszczaną na danych stronach za pomocą programów, zwanych Crawlerami. Dzięki temu użytkownicy wyszukiwarki mogą znaleźć interesującą ich stronę, korzystając z narzędzia wyszukiwania.

Aby strona była widoczna, musi zostać zaindeksowana. Indeksowanie strony to proces gromadzenia upublicznionych treści internetowych – przez Google odbywa się za pomocą  Googlebot (zwany także robotem, botem lub pająkiem).

Kolejnym, niezbędnym procesem, dzięki któremu Google sprawdza, jak strony internetowe działają i wyglądają w różnych przeglądarkach na poszczególnych urządzeniach, jest renderowanie. Google pobiera adres URL strony i wykonuje kod danej strony (najczęściej HTML i JavaScript). Następnie indeksuje wszystkie zasoby, do których odwołuje się kod w pliku głównym (zwykle pliki obrazów, arkuszy stylów i JavaScript), by określić wygląd strony i lepiej poznać jej zawartość.

Jeśli chcesz, by Twoja witryna miała wysoką pozycję na stronach wyników wyszukiwania, upewnij się, że bez problemu wyszukiwarka będzie mogła przeprowadzić indeksowanie i renderowanie.

Jak sprawdzić czy moja strona jest widoczna dla wyszukiwarki Google?

  1. Sprawdź, czy witryna znajduje się w indeksie Google. Można to zrobić wpisując site:wikipedia.org. Pamiętaj, by nie wstawiać spacji między operatorem site: a nazwą domeny.
  2. Sprawdź pozycję rankingową nazwy domeny swojej witryny. Wyszukaj w Google adres www.[twojadomena].pl. Jeśli witryna nie pojawi się na liście wyników wyszukiwania lub jeśli znajdzie się na dalekiej pozycji, może to wskazywać na np. obecność szkodliwego oprogramowania.

Jak sprawdzić ruch na stronie?

  1. Podłącz do strony Google Analytics program do monitorowania ruchu w witrynie i wykrywania w nim istotnych zmian.
  2. Wykorzystaj do tego darmową wersję programu SEMSTORM – który oprócz ruchu na Twojej stronie pokaże Ci wyniki Twojej konkurencji.

Więcej o tych i innych narzędziach możecie przeczytać w artykule Jak sprawdzić czy witryna jest dostosowana do komórek?

Jak poprawić widoczność strony w internecie?

Kiedy strona wychodzi spod rąk programisty dopracowana jest pod względem kodu i grafiki. Jednak aby witryna mogła zaistnieć w wynikach Google niezbędny jest szereg działań, którymi zajmuje się agencja SEO. A czym tak w zasadzie jest SEO? To skrót od search engine optimizer, oznacza proces optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek w celu zwiększenia ruchu. Optymalizacji dokonuje się na podstawie wytycznych od Google, które ulegają zmianom kilka razy do roku.

Podręcznik do SEO

Dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił polecamy: Podręcznik dla początkujących.

Czy potrzebujesz agencji SEO?

Optymalizacja strony wymaga:

  • specjalistycznej wiedzy popartej doświadczeniami,
  • umiejętności programistycznych,
  • analitycznego myślenia,
  • ciągłej aktualizacji wiedzy.

Rzetelne firmy konsultingowe mogą udoskonalić strukturę i treść witryny. Nigdy natomiast nie można zagwarantować wysokiej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google. Indeks wyszukiwania stale ewoluuje, w miarę jak zmienia się zawartość internetu. Modyfikacje treści oraz aktualizacje algorytmów rankingowych mogą spowodować, że pozycja URL-i w wynikach wyszukiwania ulegnie zmianie, a nawet że niektóre URL-e przestaną być w nich uwzględniane. Ta druga opcja jest jednak mniej prawdopodobna.

SEO to proces długofalowy. Podejmowane działania przyniosą oczekiwane efekty, jeśli będą realizowane zgodnie z aktualnymi informacjami (należy np. śledzić zmiany algorytmu). Warto w tym zakresie zaufać agencji SEO, która na podstawie doświadczeń i zbieranych informacji dobierze najlepsze rozwiązania. Bycie na bieżąco ze zmianami zachodzącymi w internecie to podstawa.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane