Jak skutecznie promować sklep internetowy

Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna. W Internecie szukają swej szansy nie tylko nowi przedsiębiorcy, coraz częściej sprzedaż internetową zaczynają wielkie firmy czy sieci handlowe, które mają pozycję dominującą w zwykłej sprzedaży sklepowej. Walka z nimi nie jest łatwa. Duże sieci nie tylko dysponują ogromnym kapitałem, ale także mogą się pochwalić wysoką rozpoznawalnością marki. Każdy nowo powstający sklep internetowy musi się z tą konkurencją zmierzyć.

[divider_padding]

Pierwszym krokiem aby zaistnieć się w Internecie jest oczywiście zbudowanie dobrego sklepu internetowego tzn. o odpowiedniej grafice i  funkcjonalności. Kolejnym i nie mniej istotnym etapem jest promocja tego sklepu a więc e-marketing. Sukces sklepu internetowego zależy od skuteczności działań marketingowych. Muszą one być każdorazowo dobrane do profilu sklepu internetowego. Najczęściej sklepy internetowe zaczynają od SEO. To w zdecydowanej większości sposób najbardziej skuteczny na wypromowanie sklepu internetowego. Angażując niewielkie środki można w szybki sposób zdobyć pierwszych klientów. Warto także skorzystać z innych form reklamy, bo dzięki kombinacji wielu możemy tylko zyskać.

SEO – wysoka pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania

Marzeniem wszystkich przedsiębiorców jest oczywiście znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na frazy związane z asortymentem sklepu internetowego. Czy uda się to osiągnąć w dość krótkim lub długim okresie czasu w dłużej mierze zależy od konkurencyjności naszej branży. Jeżeli otwieramy sklep z produktem niszowym (takim jakiego jeszcze w ogóle nie ma w Internecie bądź konkurencja jest niewielka) to powinno nam się udać wypromować sklep dość szybko. Jeżeli jednak konkurencja jest tak ogromna, to działania SEO stają się bardziej kosztowne i odległe w czasie.

SEM (Linki sponsorowane)- wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania od zaraz

Jeżeli nasz sklep internetowy dopiero zaczął działać warto połączyć usługę pozycjonowania z linkami sponsorowanymi tzw. reklamą w Google Adwords. Dzięki temu wygenerujemy ruch na sklepie internetowym od pierwszych dni jego funkcjonowania.

Newslettery i MassMailing

Firmowe newslettery i oferty handlowe, to jedne z najprostszych do zrealizowania form reklamy internetowej. Obok pozycjonowania i linków sponsorowanych e-mail marketing jest jedną z najefektywniejszych form promocji z wykorzystaniem Internetu. Badania wykazały, że jest to drugi (właśnie po SEM) najtańszy sposób na pozyskanie i utrzymanie klientów. Subskrybenci otrzymujący od Ciebie wiadomości są bardziej przywiązani do Twojej firmy i możesz częściej wywołać u nich intencję zakupową. Przeprowadzenie skutecznej i jednocześnie zgodnej z prawem kampanii mailingowej, wymaga solidnych przygotowań. Zanim przystąpimy do działań, warto dowiedzieć się czym według prawa, jest informacja handlowa. Znajomość możliwości i zakresu jej wykorzystania, pozwoli uniknąć poważnych błędów.

Podsumowanie
Wybór strategii marketingowej to zawsze rzecz trudna. Jednak od wyboru skutecznej strategii marketingowej zależy powodzenie biznesu. Szczególnie w fazie jego rozwoju. W tym okresie warto myśleć nieszablonowo i rozważyć wszystkie opcje. Optymalnym rozwiązaniem będzie oczywiście połączenie wszystkich kanałów komunikacji.

[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane