Jak prowadzić działania SEO PR?

Specjaliści ds. marketingu internetowego wskazują na działania z zakresu SEO PR jako niezbędnego elementu strategii e-marketingowej. To stosunkowo nowe podejście do kwestii optymalizacji treści, a także pozycjonowania marki.

Co to jest SEO PR?

To strategia PR, czyli budowania oficjalnych relacji (Public Relations) z klientami firmy. To przede wszystkim obserwacja wypowiedzi w internecie dotyczących marki i odpowiednie kierowanie dyskusji na temat oferowanych usług i produktów. To połączenie content marketingu z prowadzeniem social media, optymalizacją strony i zwiększeniem widoczności strony i opinii o firmie. Sposób, w jaki odbierają Twoją firmę użytkownicy internetu to sposób, w jaki Twoja marka wkracza w ich życie.

Jedna negatywna opinia przyćmiewa kilkanaście pozytywnych.

4 istotne działania, które wpłyną na pozytywny wizerunek Twojej marki

  1. Stwórz listę słów kluczowych związanych z marką i sprawdź widoczność fraz w wyszukiwarce treści, a także opinie im towarzyszące, np. nivea krem do twarzy opinie, piasek dla kota Benek opinie, sukienki Solar oceny. Warto skorzystać z narzędzi internetowych do monitorowania opinii, takich jak np. Brand24.pl.
  2. Publikuj eksperckie artykuły w serwisach branżowych – wejdź w rolę eksperta, stwórz swoje zaplecze branżowe, które stanie się poczytnym miejscem, zadbaj o współpracę z funkcjonującymi gazetami, aktywnymi dziennikarzami, jak i z Influencerami i blogerami.
  3. Pozycjonuj tworzone treści, tak by pojawiły się wysoko w wynikach wyszukiwania, monitoruj wyniki na bieżąco.
  4. Inicjuj dyskusje na forach internetowych, kontroluj negatywne opinie, reaguj na nie, śledź wszystkie wypowiedzi, jakie pojawiają się w internecie na temat Twojej marki.

Działania SEO mają wpływ na PR, PR ma wpływ na SEO

Optymalizacja strony w ramach usługi SEO PR to nie tylko działania techniczne. To podejście łączące aspekty techniczne ze sposobem prezentacji Twojej firmy, usług i produktów. To dobrze przygotowane, poprawne i estetyczne wiadomości, notatki prasowe, zawierające konkretne informacje, przejrzyste oferty, zachęcające do zakupu.

W SEO PR ważne jest pozycjonowanie treści i pozytywnych komentarzy. A także promowanie contentu poprzez kanały PPC. Wcielanie się w rolę eksperta, udzielającego rad, komentującego rozważania użytkowników sieci, to podstawa tworzenia strategii wizerunkowej firmy. Jeśli jednak strona firmy nie będzie odpowiednio przygotowana i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania, działania SEO PR nie będą skuteczne. Słabej jakości teksty, nieprzejrzyste, z błędami, niedopasowane do wizerunku firmy, z pewnością mimo realizowanej strategii PR odrzucą użytkowników odwiedzających stronę. Dlatego oprócz dzielenia się wiedzą ekspercką, powinieneś zadbać o podstawy i tak zwane pierwsze wrażenie.

Dlaczego SEO PR?

Pomaga w zdobywaniu rozgłosu, w docieraniu do klientów, w pozyskiwaniu pozytywnych ocen i opinii. A także w realizacji strategii marketingowej oraz misji i wizji przedsiębiorcy. Działania z zakresu SEO PR wspomagają negocjacje, można się zawsze powołać na swoją przejrzystą i pozytywną opinię!

Podsumowanie

SEO PR wymaga czasu i poświęcenia. I to w dużych dawkach. Dlatego, jeśli wiesz, że Twój harmonogram nie udźwignie kolejnych zadań, napisz do nas. Pomożemy Ci zapanować nad PRowym porządkiem!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *