Metody pozyskiwania Klientów – Inbound i Outbound Marketing

Postęp technologiczny sprawił, że reklama stała się tania i powszechna. Skutkiem tego jest fakt, że coraz mniej ufamy tradycyjnym formom reklamy. Statystyki pokazują, że nieliczni odwiedzający naszą stronę są gotowi do zakupu. 95% odwiedzających przegląda ją w celu poznawczym, natomiast 70% stanowi potencjalną grupę odbiorców, która może dokonać zakupu u nas bądź u konkurencji.

W celu uporządkowania strategii marketingowej firmy warto poznać pojęcia takie jak: inbound i outbound marketing.

Inbound marketing to działania mające na celu zaangażowanie odbiorców, stymulowanie ich aktywności i w efekcie zainteresowanie ich produktami i usługami. Jest to aktywny marketing przychodzący, który skupia się na prowadzeniu takich działań marketingowych, które sprawią, że nasza firma zostanie sama odnaleziona przez Klientów. Aby owocnie realizować strategię inbound marketingu należy umieszczać aktualne i atrakcyjne treści oraz rozpowszechniać je za pomocą odpowiednich kanałów komunikacji.

Dzięki inbound marketing możemy przyciągnąć tysiące potencjalnych klientów, poprzez wartościowe treści odpowiadające na ich potrzeby. W ten sposób budujemy relacje i przekonujemy do skorzystania z oferty.

Outbound marketing, nazywany inaczej push marketingiem, to metoda, której głównym celem jest pozyskiwanie Klientów oraz budowanie świadomości marki poprzez reklamę i promocję. Są to działania wychodzące (inicjowane przez daną firmę), kierowane do osób, które nie zawsze oczekują kontaktu z naszej strony. Przykładem takich działań może być telemarketing (cold calling, badania telefoniczne, akcje informacyjne, telesprzedaż), kampanie email-marketingowe – masowe wysyłki wiadomości elektronicznych, często przy wykorzystaniu narzędzi personalizujących daną wiadomość (personalized marketing).

Strategia outbound vs inbound maketing

Reklama typu outbound przynosi efekty tylko w momencie emisji, działania inbound budują wartość w długim okresie czasu.

Metody realizacji inbound i outband marketing

Co zrobić aby Klient przyszedł sam i został naszym stałym Klientem?

Poniżej przykładowy lejek sprzedaży:

  • Zacznij od strategii – misja, wizja, cele firmy,
  • Określ kto jest twoim odbiorcą – wiek, płeć, jak zachowuje się w internecie, jakich informacji szuka,
  • Przygotuj odpowiednią stronę docelową – ułatwiając kontakt, wysłanie zapytania, prosty zakup,
  • Twórz wartościowe streści, materiały graficzne,
  • Pamiętaj o marketingu, dobrej treści trzeba pomóc, należy je promować poprzez różne kanały np. media społecznościowe, fora tematyczne i branżowe,
  • Konwersja – teraz jest szansa na zbieranie leadów,
  • Pielęgnuj leady, aż zostaną Klientami,
  • Analizuj i udoskonalaj proces oraz udoskonalaj go do nowych realiów.

Jeżeli chcemy prowadzić skuteczne działania marketingowe, musimy nie tylko w sposób bezpośredni pozyskiwać nowych Klientów, powinniśmy również budować świadomość funkcjonującej marki poprzez strategię inbound marketingu, dbać o rozpoznawalność marki, jak również o zaufanie Klientów. Jedną z głównych różnic pomiędzy inbound a outbound marketingiem jest koszt prowadzonych kampanii. Kampanie zewnętrzne, realizowane poprzez druk ulotek, kontakt bezpośredni z potencjalnymi Klientami, są droższe i mniej efektywne w perspektywie czasu, od tych wewnętrznych – inboundowych, budujących długotrwałe relacje i wpisujących na stałe wizerunek firmy u odbiorców.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane