Google AdWords – Reklamy Elastyczne

W Google AdWords pojawił się nowy sposób promowania w sieci – reklamy elastyczne, których celem jest ułatwienie wyświetlania się reklam w wolnych jednostkach reklamowych. Zaletą tych reklam jest to, że automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do wolnego miejsca na stronie. Uruchomienie tego formatu kampanii nie wymaga pracy grafika, AdWords automatycznie generuje reklamy na podstawie wybranych przez nas obrazów i tekstu.

Reklamy dopasowane do każdego układu

Reklamy elastyczne w odróżnieniu od reklam graficznych, tworzonych za pomocą Galerii Reklam lub skanowania strony, pomogą uniknąć problemu, jakim jest ogromna liczba rozmiarów i typów reklam. Wystarczy, że stworzymy jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej w formacie tekstowym, graficznym lub natywnym.

Tworzenie reklam elastycznych w sieci reklamowej.

W celu stworzenia reklam elastycznych należy udostępnić następujące zasoby:

  • Przesłać obraz, zeskanować go ze swojej witryny lub wybrać spośród zdjęć licencjonowanych. W przypadku samodzielnego przesyłania, obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1 (orientacja pozioma), minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628), maksymalny rozmiar pliku: 1 MB. To co jest nowością zaciągniętą z reklam na Facebooku, tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
  • Opcjonalnie: można przesłać logo, zeskanować je ze swojej witryny lub wybrać spośród zdjęć licencjonowanych. W przypadku samodzielnego przesyłania, obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1:1 (kwadrat), minimalny rozmiar: 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane.
  • Należy napisać krótki nagłówek (maks. 25 znaków). Krótki nagłówek to pierwsza linia tekstu reklamy, który może wyświetlać się z tekstem reklamy lub bez niego.
  • Należy napisać długi nagłówek (maks. 90 znaków). Długi nagłówek to pierwsza linia tekstu reklamy. Pojawia się w większych reklamach zamiast krótkiego nagłówka. Długie nagłówki mogą wyświetlać się z tekstem reklamy lub bez niego. Uwaga: długość takiego nagłówka wyświetlanego w reklamie będzie zależała od strony, na której się pojawi. Jeśli zostanie skrócony, na jego końcu znajdzie się wielokropek.
  • Należy napisać tekst reklamy. Tekst reklamy uzupełnia nagłówek i zachęca użytkowników do podjęcia działania. Może mieć maksymalnie 90 znaków i wyświetla się po krótkim lub długim nagłówku. Uwaga: długość wyświetlanego tekstu reklamy będzie zależała od strony, na której się pojawi. Jeśli zostanie skrócony, na jego końcu znajdzie się wielokropek.
  • Podać nazwę firmy. Może to być nazwa Twojej firmy lub marki.
  • Podać końcowy adres URL, czyli wskaż stronę, na którą są kierowani użytkownicy po kliknięciu reklamy.

Podczas tworzenia reklam elastycznych istnieje możliwość wyświetlenia podglądu niektórych typowych układów, jednak nie zobaczysz każdego z nich – wynika to z oczywistego faktu, że sieć reklamowa Google składa się z 2 milionów stron. Należy pamiętać, że do wyświetlania reklam nie zawsze będą używane wszystkie dostępne zasoby. Czasami reklamy mogą wyświetlać się na przykład bez obrazów.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane