Funpage na Facebooku czy warto?

Internet został opanowany przez portale społecznościowe, a te z kolei zostały opanowane przez firmy, które poszukują w nich taniej formy skutecznej reklamy. Liderem na rynku jest Facebook, na którym firmy, portale, serwisy, sklepy zakładają własny Fanpage i zbierają za ich pomocą fanów.


Tego rodzaju forma promocji jest dość młoda i pojawiła się wraz ze znacznym wzrostem popularności Facebooka na rynku. Każda firma może bezpłatnie założyć swój własny Fanpage i zbierać znajomych, tym samym zyskiwać popularność w serwisie. Najczęściej na stronach firmowych umieszczane są odnośniki zatytułowane „lubię to”, które służą do pozyskiwania fanów.
Korzyści płynące z własnego Fanpage na Facebooku:

  • Przede wszystkim jest to darmowa forma zaistnienia w portalu społecznościowym, który skupia miliony Polaków. Dostajemy szansę na promowanie nie tylko firmy, ale również jej poszczególnych produktów oraz ofert promocyjnych. Wykorzystując Fanpage możemy przeprowadzać także specjalne konkursy i akcje promocyjne, które z pewnością pomogą nam zwiększyć ilość fanów. Facebook to miliony użytkowników oraz ogromny potencjał reklamowy, który może wykorzystać każda firma, począwszy od sklepiku osiedlowego, poprzez sklep odzieżowy, aż po zakład fryzjerski. Użytkownicy portalu społecznościowego chętnie skorzystają z atrakcyjnych promocji i rabatów, przyłączą się do konkursów jeśli będą się z nimi wiązały ciekawe nagrody.

  • Ponadto Fanpage należy również traktować jako formę budowania wizerunku firmy i nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Facebook umożliwia również dodawanie komentarzy, zatem musimy być przygotowani na bezpośrednią konfrontacje z klientami, która może przejawiać się nawet w nieprzychylnych komentarzach.


Internet opiera się na wolności wypowiedzi, a zatem decydując się na reklamę w portalach społecznościowych musimy być również przygotowani na słowa krytyki.


Założenie Fanpage na Facebooku to z pewnością bardzo dobry pomysł na promocję swojej strony, firmy oraz jej oferty. Jednak ten rodzaj reklamy wymaga dużej ilości pracy i nieustannego nadzorowania, ponieważ Fanpage musi być aktywny, jeśli nie będą pojawiać się nowe informacje, wiadomości, konkursy to nie pozyskamy nowych Klientów.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane