Reklama w YouTube - Formaty reklam

Aby reklamować się na YouTube nie trzeba posiadać zasobów reklamowych wideo. Dostępne są także inne formaty reklam: graficzne, tekstowe, które możemy przygotować samodzielnie. Dzięki bezpłatnemu narzędziu, jakim jest Galeria Reklam, możemy utworzyć dowolny format reklamy i aktywować ją w ciągu zaledwie kilku minut, co pozwala na testowanie różnego typu komunikatów, motywów kolorystycznych i obrazów bez ponoszenia żadnych kosztów.

Google udostępnia również bezpłatne narzędzie Edytor wideo, dzięki któremu możemy montować nowe filmy z kilku klipów i publikować je w YouTube jednym kliknięciem przycisku. W Edytorze wideo możemy:

  • Połączyć kilka przesłanych filmów i obrazów, aby utworzyć z nich nowy film.
  • Przyciąć przesłany materiał do odpowiedniej długości.
  • Dodać muzykę do filmu z biblioteki zatwierdzonych ścieżek dźwiękowych.
  • Dostosować klipy, używając specjalnych narzędzi i efektów.

Edytor wideo możesz otworzyć, wchodząc na stronę http://www.youtube.com/editor

Formaty reklam w YouTube

Poniżej przedstawiamy w skrócie różnorodne formaty reklam dostępnych w YouTube. Każda z nich ma inne wymagania techniczne, dotyczące m.in. rozmiaru banneru.

ZASOBY DISPLAYOWE

  • Baner standardowy/jednostka uniwersalna (MPU) – koszt kliknięcia (CPC) i koszt widocznych wyświetleń vCP
  • Nakładki reklamowe (nazywane także reklamami In-Video). Obsługiwane rozmiary: 468 x 60 i 728 x 90, formaty obrazu: JPEG, JPG, PNG, GIF.

ZASOBY WIDEO

  • Aukcyjne reklamy wideo (TrueView In-Stream, TrueView In-Display) – koszt obejrzenia (CPV). Reklamy TrueView In-Stream mogą wyświetlać się w filmach w YouTube i w witrynach wydawców, w grach i aplikacjach w sieci reklamowej. Reklamy TrueView In-Display mogą wyświetlać się obok filmów w YouTube, w wynikach wyszukiwania YouTube, w odtworzeniu wideo w kanałach YouTube i na stronach odtwarzania filmu, a także w witrynach wydawców w sieci reklamowej.
  • Reklamy wideo w kampaniach produktowych kierujące użytkowników bezpośrednio do produktów, które mamy na koncie Google Merchant Center.

INNE ZASOBY

  • Masthead na stronie głównej – koszt dzienny (CPD). Niestandardowy masthead YouTube na komputery to jednostka na stronie o wymiarach 970 x 250 pikseli.
  • Reklamy lightbox – koszt interakcji (CPE). Istnieją dwa typy reklam lightbox: gotowe i niestandardowe. Gotowe reklamy lightbox można tworzyć z szablonów dostępnych w galerii gotowych reklam AdWords. Niestandardowe reklamy lightbox w całości powstają w agencjach reklamowych, zgodnie ze specyfikacją AdWords i są wyświetlane przez DoubleClick.
  • Reklamy wideo z rezerwacją – Reklamodawcy i agencje reklamowe mogą kupować miejsca reklamowe na zasadzie rezerwacji (zamiast przez aukcję AdWords) i płacić na podstawie liczby wyświetleń reklamy (tzw. model kosztu tysiąca wyświetleń – CPM) lub za dzień emisji (tzw. model kosztu dziennego – CPD). Kampanie oparte na rezerwacjach umożliwiają też kupowanie wyświetleń za stałą stawkę. W kampaniach z rezerwacjami obowiązują minimalne progi wydatków.

Podsumowanie:

Reklamodawcy dzięki wykorzystaniu różnorodnych formatów reklam mogą zrealizować wiele celów biznesowych:

  • Zwiększyć sprzedaż produktów i usług
  • Zyskać lojalności klientów
  • Nawiązać kontakty z klientami
  • Zwiększyć świadomość marki

Według danych YouTube ze stycznia 2016r*.

  • 41% użytkowników podejmuje działanie po obejrzeniu reklamy,
  • 42% osób kupujących online ogląda filmy w ramach poszukiwania informacji o produkcie przed zakupem,
  • 64% osób korzysta z YouTube, szukając produktów.

* Źródło: YouTube, dane na styczeń 2016 r., https://www.youtube.com/yt/press/pl/statistics.html

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane