Formaty reklamowe na Facebooku

„Dotrzyj do odbiorców zanim oni zaczną Cię szukać” - brzmi jedna z dewiz, widniejąca w poradniku Facebooka dla biznesu. Nie ma w tym stwierdzeniu zbyt wiele przesady, gdyż Facebook Ads daje możliwość wykorzystania wielu form przekazu, dzięki którym możemy dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej i tym samym osiągnąć zamierzony cel biznesowy.

Reklamy stworzone dzięki Facebook Ads, będą wyświetlać się w różnych miejscach, na różnych urządzeniach na stronie i w aplikacji Facebook. Jeżeli będą spełniać odpowiednie parametry, pojawią się również na Instagramie.

Każdy format reklamy jak również sam tekst, każdorazowo przed wyświetlaniem się, jest sprawdzany przez Facebooka, pod względem zgodności z wytycznymi. Analizuje się także czy zgłoszony projekt reklamy, nie narusza Polityki Facebooka, a więc czy nie zawiera tekstów, które nie mogą być promowane (są wulgarne, promują pornografię lub przemoc, itd.).

Dziś zamieszczamy krótki i praktyczny przewodnik po formatach reklam oraz wytycznych dotyczących rozmiarów. Opowiemy, jak należy przygotować reklamę, tak aby twoje reklamy zostały zaakceptowane i abyś nie spotkał się z taką informacją:

Formaty reklam:

  • Tekst:

    Podstawową formą przekazu jest tekst. Wystarczy, że napiszesz ciekawą informację na profilu swojej strony firmowej np. o promocji, z informacją o wydarzeniu, na które można się zapisać – i już możesz taki tekst reklamować. Promocja jest równoznaczna z dotarciem do odpowiedniej grupy docelowej. Pamiętaj aby tekst był na tyle krótki, tak aby w pełni wyświetlił się potencjalnym Klientom i zawierał najistotniejsze informacje przykuwające uwagę.

  • Reklama banerowa:

    Kolejnym przykładem formy przekazu jest reklama banerowa. Trzeba pamiętać, że aby promować taki post, zdjęcie musi spełniać określone parametry tzn. oprócz odpowiedniego rozmiaru, obraz nie może zawierać więcej niż 20% tekstu.

  • Format karuzelowy:

    Rozwiniętą formą graficzną jest format karuzelowy. Pozwala na zamieszczenie od 3 do 5 obrazów, z możliwością dodania do każdego z nich odrębnego linku, które przekierowują do określonego miejsca w witrynie. Reklama karuzelowa pozwala na przedstawienie większej ilości produktów lub kategorii w jednej reklamie. Zdaniem Facebooka, taki format przyczynia się do wzrostu klikalności i obniżenia kosztu konwersji.

    Zalecenia dotyczące projektowania

    Aby reklama wyświetlała się także na Instagramie należy uwzględnić następujące zalecenia dotyczące projektowania:

  • Reklama wideo:

    Rzadziej wykorzystywaną formą przekazu są reklamy wideo. 15-sekundowe spoty odtwarzane są automatycznie. Domyślnie jednak - bez dźwięku. Dopiero kliknięcie w reklamę powoduje włączenie fonii i przełączenie do trybu pełnoekranowego. Zalecenia dotyczące projektowania tego typu reklamy znajdziecie poniżej, a pełna specyfikacja techniczna filmików pod linkiem: https://www.facebook.com/business/ads-guide/video-views/facebook-video-views/

  • Dynamiczne reklamy produktów:

    Dla sklepów internetowych stworzony jest dedykowany format reklamy – tzw. dynamiczna reklama produktowa. Umożliwia ona tworzenie właściwych i dopasowanych czasowo reklam na Facebooku na podstawie produktów, które użytkownicy oglądają w witrynie lub aplikacji. Reklamy te przynoszą najlepsze wyniki w przypadku firm, które maja duże katalogi produktów i chcą tworzyć spersonalizowane reklamy dla swoich klientów. Dynamiczne reklamy wyglądają podobnie jak inne reklamy w formie linku czy reklamy karuzelowe dostępne na Facebooku. Zaletą tej formy jest oszczędność czasu, ponieważ nie musisz już tworzyć osobnej reklamy dla każdego produktu. Facebook stworzy je za Ciebie i spersonalizuje pod kątem każdego klienta.

    Uruchomienie tego typu kampanii, wymaga trochę więcej wiedzy, ponieważ konieczne jest stworzenie specjalnego pliku z listą produktów i zaimportowanie go do menadżera firmy, jak również stworzenie i zaimplementowanie pixela. Więcej o tym typie reklamy można dowiedzieć się pod tym linkiem: https://www.facebook.com/business/help/1397294963910848

  • Lead Ads – Pozyskiwanie kontaktów

    Lead Ads – to nowy format reklamy, został utworzony z myślą o pozyskiwaniu danych kontaktowych potencjalnych klientów. Po kliknięciu reklamy, pola wcześniej przygotowanego formularza są automatycznie uzupełniane danymi użytkownika, który jednym kliknięciem akceptuje wysyłkę formularza do reklamodawcy. Każdy reklamodawca samodzielnie może zdecydować jakiego rodzaju dane są dla niego istotne i wybrać podstawowe pola, które zostaną umieszczone w formularzu. Obok tych standardowych, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail czy numer telefonu, możemy wybrać także pytania dodatkowe, podzielone m.in. na kategorie: Motoryzacja (np. pola marka samochodu lub model samochodu), Wykształcenie (np. interesujący Cię kurs), B2B (np. wielkość firmy lub główna branża) czy zamiar zakupu (wielkość budżetu, planowany czas zakupu).

  • Kanwa:

    Kanwa to najnowszy format oferowany przez portal. To pełnoekranowy tryb reklamy, dedykowany urządzeniom mobilnym. Kanwa umożliwia łączenie filmów, obrazów i przycisków CTA. Dzięki temu, że po kliknięciu w reklamę, wyświetla się ona na całym ekranie, użytkownik ją oglądający nie odbiera innych bodźców, które mogłyby go rozpraszać.

    Kanwa oferuje różne elementy, z których przygotujesz narrację. Można je łączyć ze sobą w różnych konfiguracjach. Więcej informacji o tym formacie reklam znajdziesz tutaj: https://www.facebook.com/business/ads-guide/clicks-to-website/canvas/?tab0=canvas&tab1=full-canvas

Podsumowanie:

Odpowiednio wybrany i przygotowany format reklamy służy do osiągnięcia celów biznesowych i zwiększenia świadomości marki. Podstawową rzeczą o jakiej należy pamiętać, tworząc materiały reklamowe, to jasny i estetyczny przekaz. Nie w każdej działalności biznesowej sprawdzają się te same rozwiązania, dlatego warto testować różne formaty promocyjne i na bieżąco sprawdzać ich skuteczność porównując efekty. Dzięki nim dowiesz się, które z nich wykazują największą konwersję i będziesz tworzyć coraz skuteczniejsze komunikaty reklamowe.

Wymienione wcześniej parametry techniczne są zalecanymi formatami przez Facebooka. Trzeba jednak pamiętać, że Internet, to bezlitosna dżungla, w której panuje zasada: „Wyróżnij się albo zgiń”. Warto więc czasem zaryzykować i dostosować te parametry do naszych indywidualnych potrzeb – może to będzie właśnie to, co wyróżni Twoją firmę i pozwoli zdobyć wartościowych Klientów.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane