FAQ FunkyMEDIA

Jak wygląda współpraca z agencją SEO/SEM?

Na początku poznajemy oczekiwania Klienta i ustalamy z nim wspólną strategię działań reklamowych w Internecie. Zakres naszych działań dostosowany jest do budżetu Klienta – w zależności od jego wielkości wybieramy media i przydzielamy osoby do działania.

Kto pracuje w agencji SEO/SEM a tym samym dla Ciebie?

W zależności od wyboru mediów praca świadczona jest przez kilku Specjalistów:

  1. Account Manager – to doradca marketingowy, twój indywidualny opiekun, który nadzoruje działania specjalistów oraz odpowiada na wszelkie pytania
  2. Specjalista SEO - opiekun techniczny, nadzorujący prawidłowość procesu SEO
  3. Copywriter - tworzy, redaguje treści, optymalizuje content na stronie, pisze artykuły sponsorowane, teksty reklamowe, odpowiada za działania PR w social media
  4. Specjalista AdWords – jego wiedza i doświadczenie potwierdzone są Certyfikatem Google AdWords. Odpowiada za tworzenie kampanii SEM w wyszukiwarce Google, sieci reklamowej w tym na YouTubie i w Gmail
  5. Analityk Internetowy – wiedza i doświadczenie potwierdzone są Certyfikatem Google Analutics. Osoba ta odpowiedzialna jest za poprawne zbieranie i analizowanie danych, kontrolowanie efektywności działań reklamowych w Internecie.

Rozpoczęcie pozycjonowania - co jest potrzebne?

Niezbędne są dostępy umożliwiające edycję strony. Dostęp do systemu CMS strony/sklepu (do panelu administracyjnego) oraz dostęp do serwera FTP. Dbamy o ich bezpieczeństwo i poufność.

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Głównym czynnikiem wpływającym na cenę pozycjonowania jest ilość godzin pracy specjalistów, którzy będą pracować na rzecz Twojej strony www. W cenę pozycjonowania wliczony jest również koszt pozyskania i utrzymania linków.

Kiedy pojawią się efekty pozycjonowania strony?

Dla każdej strony internetowej okres ten jest inny. Może trwać od 1 do nawet 6 miesięcy. Efekty pozycjonowania uzależnione są od kilkunastu czynników mi.n. konkurencyjności fraz kluczowych, od historii domeny – czy była już pozycjonowana i jakimi metodami, od treści na stronie i nasycenia słowami kluczowymi aż po budowę serwisu – kod strony widoczny dla robotów Google.

Czy FunkyMEDIA daje gwarancję osiągnięcia efektów?

“Nikt nie może zagwarantować pierwszej pozycji w rankingu Google”*, powiada pomoc Google. Nie możemy więc gwarantować wyników. Pozycjonowanie to ciągła walka o pozycję i jej utrzymanie. Są to więc działania, które wymagają ciągłości.

Czynniki niezależne od nas to:

  • zmieniające się algorytmy Google, dopasowujące się do potrzeb użytkowników sieci
  • działania konkurencji, na które nie mamy żadnego wpływu

* https://support.google.com/webmasters/answer/35291?hl=pl

Czy mogę zamówić jednorazową usługę pozycjonowania?

Pozycjonowanie jest długofalowym procesem i nie ma takiej możliwości, by w ramach jednego działania wypozycjonować stronę. W ciągu roku zmienia się zbyt wiele w algorytmach Google, by bez stałych działań (optymalizacji, linkowania, analiz, kontroli, poprawek itd.) strona utrzymywała się na jednej pozycji.

Jakie frazy kluczowe mogę pozycjonować?

Dopasowane do Twojego biznesu i Twojej strony, odzwierciedlające Twoją ofertę. Frazy to takie słowa, bądź wyrażenia, które wpisują Twoi potencjalni Klienci w wyszukiwarkę Google, by znaleźć konkretny produkt. Częstym problemem przedsiębiorców jest samodzielne wybieranie fraz bez ich analizy. Np. właściciel hurtowni odzieżowej wybiera frazę bluzki z krótkim rękawem hurt, a potencjalni klienci wpisują t-shirty hurt. Dlatego jeśli zdecydujesz się na współpracę z naszą agencją SEO, wybierzemy dla Ciebie najczęściej wyszukiwane frazy i najlepiej dopasowane do profilu Twojej działalności. W tym celu przeprowadzimy analizę konkurencji oraz kampanię badawczą w AdWords. Przekażemy informacje, jakie frazy użytkownicy wpisują poszukując twoich produktów i usług. Wspólnie zdecydujemy, które z nich będziemy pozycjonować.

Ile fraz kluczowych mogę pozycjonować?

Aby usługa była bezpieczna a nasze działania nie były postrzegane przez roboty Google jako nietypowe, wskazane jest pozycjonowanie co najmniej 10 fraz.

Czy frazy kluczowe można zmieniać w trakcie pozycjonowania?

Tak, frazy kluczowe można zmieniać, jednak nie zalecamy zmian częstszych niż co 4 miesiące.

Czy w ramach usługi pozycjonowania otrzymam raport?

W ramach podstawowej umowy wysyłamy co miesiąc automatyczne raporty uzyskanych pozycji. Istnieje możliwość zamówienia dodatkowego raportu opisowego za dodatkową opłatą, który przygotowuje Analityk Internetowy w oparciu o narzędzia analityczne.

Co zawiera ręczny raport opisowy?

Ręczny raport opisowy zawiera informacje o wdrożonych działaniach, obecnych pozycjach serwisu dla pozycjonowanych słów kluczowych, pokazuje jego widoczność w wyszukiwarce oraz progres działań SEO. Zawiera także rekomendacje, sugestie i pomysły co można poprawić, aby nasze działania przyniosły szybsze efekty.

Audyt SEO - co to jest i dlaczego jest potrzebny?

Audyt SEO to szczegółowy raport o widoczności twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Taki audyt trwa 3 tyg., przygotowywany jest przez Specjalistę SEO oraz Analityka Internetowego. Zawiera wytyczne do optymalizacji oraz porównanie z konkurencją.

Dlaczego potrzebujemy danych Google Analytics i Google Search Console?

Celem naszej agencji SEO/SEM jest nie tylko zwiększenie ruchu na Twojej stronie, ale także realizacja Twoich celów biznesowych. Powyższe narzędzia służą do zbierania i analizowania danych, a także optymalizacji naszych działań.

Czym jest optymalizacja?

To podstawowe pojęcie z dziedziny marketingu internetowego. Optymalizacja jest jego fundamentem. Polega na poprawianiu i udoskonalaniu serwisu, aby strona była przyjazna dla wyszukiwarek internetowych, a roboty indeksujące mogły łatwo i odpowiednio zinterpretować znajdujące się na niej treści. Optymalizację wykonuje się w obszarach: treści, metadanych, linkowania wewnętrznego, hierarchii nagłówków, mapy strony i stworzeniu pliku robots.txt.

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma zawiera najważniejsze, praktyczne informacje dotyczące: lokalizacji firmy, godzin otwarcia, adres witryny, numer telefonu jak i przykładowe zdjęcia produktów, bądź siedziby Twojej firmy. Dzięki niej ułatwisz znalezienie oferty, klientom, którzy wyszukują lokalnie.

Czym jest artykuł sponsorowany?

To tekst powiązany tematycznie z Twoją firmą, odnoszący się natywnie do Twoich produktów, bądź usług, np. w przypadku klocków LEGO - piszemy o nowych rozwiązaniach w edukacji, kreatywnych zajęciach z wykorzystaniem klocków. Artykuł sponsorowany publikowany jest na blogu powiązanym tematycznie z Twoją działalnością. To tekst o długości ok. 3000 znaków, zawierający neutralny link adresu url Twojej strony lub nazwę firmy. Celem publikacji artykułów sponsorowanych jest gromadzenie ruchu z niszowych fraz kluczowych oraz budowania SEO PR, czyli strategii optymalizacji połączone z działaniami na rzecz rozpoznawalności marki.

Czym jest monitoring wirusowy?

Monitoring wirusowy prowadzimy w trosce o bezpieczeństwo Twojej strony. Dzięki weryfikacji i połączeniu Twojej strony z narzędziem Google Search Console otrzymujemy informacje o ewentualnych problemach z bezpieczeństwem Twojej witryny. Na bieżąco informujemy o włamaniach na stronę czy atakach wirusów.