Narzędzie Google+ a działania promocyjne firm w serwisie społecznościowym Google

W 2 kwietnia 2019 roku narzędzie Google+ zostało oficjalnie zamknięte dla użytkowników indywidualnych i firm.

Serwis społecznościowy Google+ miał być odpowiedzią na popularność Facebooka. Niemniej jednak gigant na rynku internetowym – firma Google nie stworzyła konkurenta dla najbardziej popularnej w chwili obecnej na świecie sieci społecznościowej – Facebooka. Co prawda, narzędzie Google+ gromadzi użytkowników i zwiększa ich liczbę, ale daleko mu do Facebooka. Jednocześnie, jest on narzędziem służącym firmom do prowadzenia kampanii promocyjnych w zakresie mediów społecznościowych. Pytanie tylko, czy takie działania przyniosą wymierne efekty i czy za pośrednictwem social Google rzeczywiście przedsiębiorstwo ma szansę dotrzeć ze swoim komunikatem czy produktami, do docelowego odbiorcy.

Narzędzie Google+ dojrzewa

O ile Facebook przeżywa dziś swoje złote czasy i wciąż zyskuje na popularności, także jeśli chodzi o firmy, to narzędzie Google+ dopiero jest na początku drogi na szczyt. Należy powiedzieć, że może już wkrótce wprowadzić takie użyteczne dla internautów funkcjonalności, że zacznie gromadzić coraz większą liczbę użytkowników, „goniąc” niejako serwis Facebook.

Portal ten zdaniem ekspertów może mieć w niedalekiej przyszłości dużo do powiedzenia w obszarze social media. Firma Google dąży do integracji narzędzi i platform, którymi dysponuje w swoich zasobach. Wówczas będzie mógł skupić się wyłącznie na aspekcie interakcji między użytkownikami. To będzie przyszłym motorem rozwoju social media Google, który na dodatek niesie za sobą wiele korzyści dla przedsiębiorców, chcących docierać ze swoją ofertą produktów i usług do konkretnych grup odbiorców. Jeśli Google zaoferuje im segmentację rynku na wysokim poziomie i możliwość określenia z wielką precyzją grupy docelowej odbiorców reklam i innych działań promocyjnych, przedsiębiorstwa bez wahania rozpoczną działania marketingowe w obrębie narzędzia, o ile oczywiście w serwisie tym zarejestruje się większa liczba użytkowników.

Social media życiem codziennym

Czy tego chcemy, czy nie, media społecznościowe coraz mocniej wkraczają w nasze codzienne życie. Zaczynamy dzień od sprawdzania profili społecznościowych i siłą rzeczy mamy kontakt z reklamami różnych firm i instytucji. Dzięki temu mogą one lepiej informować potencjalnych klientów o swoich najnowszych promocjach i tym podobnych kwestiach.

Rozwój Google+

Google posiada tak wiele rozbudowanych platform i narzędzi, z których korzystają zarówno osoby prywatne, jak i firmy, że zintegrowanie ich w większym stopniu niż ma to miejsce w chwili obecnej, mogłoby stać się przyczyną odniesienia spektakularnego wprost sukcesu Google.

Należy podkreślić, że portal dąży do połączenia między innymi funkcji społecznościowych z mailowymi, stąd też G+ łączy się coraz bardziej z Gmailem. Użytkownicy tylko na tym zyskują, ponieważ mogą nie tylko wysyłać i odbierać wiadomości mailowe, bez szukania adresu do swoich znajomych z serwisu społecznościowego, ale zawiązywać z nimi kontakt w szybki sposób. Jeśli media społecznościowe Google połączą swe siły z innymi narzędziami Google, zwłaszcza z Google Ads i innymi platformami marketingowymi, stanie się potężnym narzędziem komunikacji z klientami i monitorowania ich zachowania w przestrzeni internetowej.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *