Czy warto założyć sklep internetowy?

Czy warto założyć sklep internetowy?

Jeżeli prowadzisz już sklep stacjonarny to na pewno warto rozszerzyć ofertę o dodatkowy kanał informacji jakim jest Internet. Dzięki temu będziesz mógł w łatwy sposób pokazać swój asortyment stałym Klientom jak również zdobyć nowych. Jeżeli natomiast nie masz sklepu stacjonarnego z uwagi na wysokie koszt najmu powierzchni, konieczność zatrudnienia pracowników ale za to posiadasz kontakty do dobrych dostawców warto założyć sklep w internecie.

Nowe sklepy

Zakładając swój własny sklep internetowy trzeba być naszykowanym na pewne koszty uruchomienia działalności i jej początkowej promocji. Po pierwsze, trzeba zlecić zaprojektowanie i zaprogramowanie sklepu. Należy najlepiej zgłosić się do profesjonalnej Agencji Interaktywnej która stworzy projekt graficzny dopasowany do Twojej grupy docelowej jak również doradzi opcje rejestracji, płatności, formy dostawy itp. Będzie jeszcze musiał wydać pieniądze na zakup domeny i hostingu dla swojego sklepu. Dobry sklep www powinien mieć funkcjonalny system zarządzania treścią, który pozwoli Tobie na swobodne dodawanie do niego produktów.

Do kosztów prowadzenia sklepu internetowego trzeba doliczyć również koszty promocji. Można ją przeprowadzić z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi:

  • Kampanii linków sponsorowanych Google AdWords,

  • Pozycjonowania organicznego,

  • Blogów promocyjnych, prowadzonych osobiście,

  • Banerów na innych stronach www,

  • Publikacji informacji prasowych.


 

Klucz do sukcesu

Co jest najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, że sklep będzie zarabiał na siebie? Najważniejszym elementem jest wygląd i funkcjonalność sklepu. Dzięki odpowiednio dopasowanej grafice przyciągniesz uwagę Klienta a dzięki odpowiedniej funkcjonalności będzie on miał możliwość np. zakupu towaru bez konieczności logowania. Kolejnym kluczem do sukcesu jest unikatowość naszych towarów bądź szeroki asortyment i polityka cenowa. Ważny jest też stały kontakt z Klientami i informowanie ich o nowych promocjach. Warto także swój sklep często aktualizować - np. zmieniać banery na stronie głównej np. przed świętami, dniem mamy, dniem dziecka itd.

Na czym zarabia sklep?

Sklep internetowy podobnie jak każdy inny punkt handlowy zarabia na sprzedaży produktów, choć jego marża jest w większości przypadków znacznie niższa. Innymi źródłami dochodu są reklamy. Działalność reklamowa sklepu może przejawiać się w wielu formach. Sklep może uczestniczyć też w programach partnerskich, z których będzie czerpał korzyści finansowe.

 

Google+

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane