Czy warto założyć sklep internetowy?

Sprzedaż w internecie nie jest taka prosta jak może się wydawać. Dbanie o sklep internetowy, podążanie za trendami, nowościami, jest bardzo czasochłonne, wymaga dużego zaangażowania. Zmieniają się standardy obsługi klienta, przepisy finansowe, formy reklamowe i dostępne platformy sprzedażowe.

Jeśli jednak masz dobry pomysł na biznes, dobry układ z dostawcą, sprawdź, czy warto założyć sklep internetowy i jak się za to zabrać!

Założenie sklepu internetowego – za i przeciw

Rynek sprzedaży internetowej rozwija się bardzo dynamicznie. Jeśli więc prowadzisz sprzedaż stacjonarną, podejmij pierwsze kroki, by rozszerzyć działalność w kierunku online. Zwiększysz w ten sposób ilość klientów i zasięg. Internet zwiększa nasze możliwości z lokalnych do globalnych. Co przemawia za otworzeniem sklepu internetowego?

  • możliwość dotarcia do innych rynków zbytu
  • możliwość zaprezentowania oferty potencjalnym klientom
  • rozszerzenie działalności lokalnej
  • możliwość organizacji kampanii promocyjnych online i mierzenia konwersji (skuteczności działań promocyjnych)

Co najbardziej zniechęca przed otworzeniem e-sklepu?

  • cena budowy dobrego sklepu internetowego, sam wybór oprogramowania sklepu
  • czas potrzebny do wprowadzenia oferty do sklepu
  • koszt działań marketingowych – konieczność zatrudnienia marketingowca lub poświęcenie czasu na naukę własną
  • konkurencja, która ma już swoją ugruntowaną historię i widoczność w wynikach wyszukiwania

Na czym polega prowadzenie sklepu internetowego? Poznaj zasady!

Właściciele sklepów internetowych mają pełne ręce pracy. Muszą dbać od samego początku o swój e-commerce: zabiegać o ruch na stronie, wprowadzać produkty, zarządzać stanem magazynowym, organizować wysyłkę, obsługiwać zwroty, reklamacje, odpowiadać na wiadomości potencjalnych Klientów, informować o nowościach, promocjach, wystawiać faktury, prowadzić media społecznościowe w celu budowania zaufania i tworzenia więzi z docelową grupą. Oprócz tego należy stale obserwować konkurencję, sprawdzać rentowność przedsięwzięcia, podejmować współpracę z różnymi producentami. To niezwykle trudna praca. Sklep sam się nie wypromuje, nie zdobędzie pozycji w wynikach wyszukiwania bez działań SEO, czyli Search Engine Optimalization. Czy mimo to warto założyć sklep internetowy?

Jak sprawdzić czy pomysł na Twój sklep internetowy jest rentowny?

Opracuj swoją strategię biznesową, w której wykonasz analizę SWAT. Spisz wszystkie za i przeciw, poznaj dokładnie konkurencję – zrób analizę konkurencji, sprawdź, z jakimi dostawcami możesz współpracować i jakie stawki wynegocjujesz. Tylko taki sposób działania o własnym e-commerce pozwoli Ci na oszacowanie rentowności przedsięwzięcia. A gdy już podejmiesz decyzje i pierwsze kroki, skorzystaj z naszego doświadczenia i rady – po opublikowaniu sklepu najpierw zainwestuj w kampanię Google Ads, dzięki której wygenerujesz ruch na stronie i sprawdzisz, czy sklep zostanie dobrze przyjęty. Sprawdzisz, ile osób rezygnuje z wizyty w sklepie (porzucone koszyki), zaprojektujesz dobrą ścieżkę zakupową.

Promocja e-commerce

Do kosztów prowadzenia sklepu internetowego trzeba doliczyć również koszty promocji. Można ją przeprowadzić z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi:

  • Kampanii linków sponsorowanych Google Ads,
  • Pozycjonowania organicznego,
  • Blogów promocyjnych
  • Banerów na innych stronach www (remarketing)
  • Publikacji informacji prasowych.

Co jest najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, że sklep będzie zarabiał na siebie? Najważniejszym elementem jest wygląd i funkcjonalność sklepu. Dzięki odpowiednio dopasowanej grafice przyciągniesz uwagę Klienta ,a dzięki odpowiedniej funkcjonalności będzie on miał możliwość np. zakupu towaru bez konieczności logowania. Kolejnym kluczem do sukcesu jest unikatowość produktów, bądź szeroki asortyment i dobra polityka cenowa. Ważny jest też stały kontakt z Klientami i dobrze poprowadzone biuro obsługi klienta.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *