Cechy dobrej strony internetowej – oczekiwania klienta i możliwości programisty

Wiele osób uważa, że Internet jest zbiorowiskiem najróżniejszych stron, wśród których większość jest nieprzydatna i cechuje się marną jakością. Możemy się zgodzić, iż wiele materiałów na stronach nie przedstawia żadnej wartości, często wprowadzają w błąd, dezinformują. Nie chodzi tylko o złośliwe witryny, tworzone w celach eksperymentalnych lub dla zabawy, spamerskimi witrynami możemy nazwać strony wielu znanych firm, które nie stosują się do wytycznych. Google stale walczy z takimi stronami, które możemy zaklasyfikować do kategorii SPAM. Dziś przedstawimy cechy dobrej strony internetowej, której taka klasyfikacja nie grozi.

Cechy dobrej strony internetowej

Dobra strona internetowa zawiera przede wszystkim wartościową, merytoryczną treść, która jest przydatna dla osób odwiedzających witrynę. Dobrej jakości teksty, przygotowane zgodnie z zasadami SEO (SEO Copywriting) to podstawa nie tylko samej strony www, ale również widoczności strony w Google. Treść powinna być przede wszystkim logiczna i zachęcająca do eksploracji strony www.

Oprócz contentu, warto zadbać o oprawę graficzną, grafika strony www wpływa na czas wizyty na stronie, a także pogłębienie wizyty użytkownika. Ważnym elementem jest menu na stronie, które powinno szybko prowadzić użytkownika do celu. Menu zapewnia logiczny układ strony, porządkuje strukturę i ułatwia korzystanie z witryny. Pamiętaj o dodaniu w wielu miejscach wyraźnych danych kontaktowych, strona bez adresu, numeru telefonu, adresu e-mail jest bezużyteczna. Zadbaj od razu o wersję mobilną strony www, to niezwykle istotne, by po aktualizacji Mobile First Index Twoja strona posiadała wersję mobilną!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *