Audyt kampanii Adwords

Jeżeli samodzielnie prowadzisz kampanię AdWords sprawdź czy nie popełniasz najczęstszych błędów z którymi mamy do czynienia podczas audytu i późniejszej optymalizacji kampanii.

Po zalogowaniu się na konto AdWords pojawi się tabela z listą Twoich kampanii. Jakie informację należy w niej przeanalizować:

audyt kampanii adwords kolumny

*Jeżeli nie wyświetliły Ci się podane przez nas kolumny kliknij w zakładkę „Kolumny – Modyfikuj kolumny” i wybierz, te, które Cię interesują.

  • Podtyp kampanii – Jeżeli masz ustawiony „standardowa” oznacza, że nie wykorzystujesz wielu funkcji, które mają wpływ na pozycję Twojej reklamy oraz koszt za kliknięcie. Zamiana typu kampanii na „wszystkie funkcje” pozwoli Ci między innymi ustawić:
  • a. Harmonogram reklam – ograniczyć wyświetlanie reklam do godzin pracy aby Klient mógł się z Tobą skontaktować i umówić na spotkanie
  • b. Zaawansowane opcje lokalizacji – dzięki temu dotrzesz do osób znajdujących się w pobliżu Twojej lokalizacji, wykluczając tych, którzy mieszkają za daleko
  • c. Rozszerzenia aplikacji mobilnych – będziesz mógł decydować czy Twoja reklama ma wyświetlać się użytkownikom mobilnym – czy strona jest przystosowana do tych urządzeń
  • d. Rozszerzenia połączeń – dzięki temu Twój numer wyświetli się w reklamie i Klient będzie mógł się z Tobą skontaktować nie klikając nawet w reklamę
  • CTR – jest to współczynnik klikalności, który określa jak często osoby, które zobaczą Twoją reklamę, klikają ją. Jest to bardzo istotna miara mówiąca o dopasowaniu treści Twojej reklamy do słów kluczowych. Jeżeli wskaźnik ten jest niższy niż 5% wpływa on negatywnie na koszt za kliknięcie – tzn. oznacza to, że Twoje reklamy są niskiej jakości i program będzie żądał wyższych stawek za ich wyświetlanie lub będzie wyświetlał reklamy na niskich pozycjach albo w ogóle.
  • Średnia pozycja – mówi na jakiej pozycji wyświetlała się Twoja reklama. Jeżeli jest niższa niż 3 można założyć, że nie będzie skuteczna. 3 pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania są najczęściej klikane i generują wejścia na stronę, które konwerują na zakup lub kontakt z firmą.
  • Wyszukiwarka – udział w wyświetleniach – miara ta mówi jak często wyświetla się Twoja reklama na słowa kluczowe. Wynik 20% oznacza, że tracisz 80% potencjalnych Klientów. Udział w wyświetleniach zależy od stawki za dane słowo kluczowe jak również od budżetu i sposobu wyświetlania reklam (można to zmienić w ustawieniach kampanii domyślenie ustawiony jest sposób standardowy warto rozpatrzyć zmianę na przyśpieszony). Optymalizując te 3 zmienne możesz uzyskać większy udział w wyświetleniach i dotarcie to pominiętych Klientów.

Kolejną rzeczą jaką warto przeanalizować to zakładka słowa kluczowe.

W pierwszej kolejności wejdź na zakładkę „wyszukiwane hasła” i sprawdź czy Twoja reklama rzeczywiście wyświetla się na słowa kluczowe, które Cię interesują. Jeżeli znajdziesz tu słowa, niezwiązane z twoją działalnością oznacza to, że masz błędnie ustawione typy dopasowań.

audyt kampanii adwords slowa kluczowe

Sprawdź, czy rzeczywiście twoje słowa kluczowe wyświetlają się. Prosty test możesz przeprowadzić klikając „Szczegóły – Diagnostyka słów kluczowych”. Jeśli dane słowo kluczowe nie spełnia swojego zadania, zobaczysz powód oraz link z informacją, co możesz zrobić, aby poprawić skuteczność słowa kluczowego. Najczęstsze powody to niski Wynik Jakości lub niska maksymalna stawka za kliknięcie

audyt kampanii adwords slowa kluczowe diagnostyka

To najważniejsze ustawienia mające istotny wpływ na pozycję Twojej reklamy, koszt i skuteczność kampanii. Jeżeli masz jakieś pytania napisz do nas.

biuro@funkymedia.pl

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane