5 składników optymalizacji w Google - wybór słów kluczowych

Google analizuje niewyobrażalne ilości danych pobranych z milionów stron internetowych i sprowadza je do dziesięciu wyników wyszukiwania najlepiej pasujących do zapytania, które sformułuje użytkownik. O pozycji strony w wynikach wyszukiwania decyduje zaledwie garstka czynników. Google potrafi użyć wszelkich możliwych danych, aby zwracać trafne wyniki nawet dla najbardziej szczegółowych zapytań, takich jak choćby dlaczego jedne strony są wyżej w wynikach wyszukiwania od innych? Bądź co bądź, większość zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę ma charakter konkretny i szczegółowy. Zapytania o charakterze ogólnym, takie jak  na przykład strony, stanowią względnie niewielką część wszystkich poszukiwań.

Jako właściciel strony internetowej lub osoba zajmująca się marketingiem internetowym, nie musisz wchodzić w szczegóły tego, w jaki sposób Google analizuje dane. Powinieneś natomiast skoncentrować się na trzech najistotniejszych czynników, które decydują o pozycji strony w rankingu. Oto one:

  • odnośniki.

  • tytuł strony

  • adres URL.


Zdobycie umiejętności optymalizacji tych elementów pozwoli Ci powalczyć o jak najlepsze pozycję dla najpopularniejszych słów kluczowych, a to z kolei umożliwia Ci pozyskanie wielu odwiedzających w możliwie krótkim czasie.

W dążeniu do osiągnięcia pozycji z zakresu TOP1 -  TOP10 w wyszukiwarce Google  istotne jest 5 czynników, które nazywamy pięcioma składnikami skutecznej optymalizacji w wyszukiwarkach internetowych. Najważniejszy z nich to odnośniki. Pozostałe to wybór słów kluczowych, tytuł strony, budowa adresu URL oraz czas.

Składnik nr 1 - wybór słów kluczowych

Wybór odpowiednich fraz (słów kluczowych) nie powinna stanowić większego problemu. Musisz się tylko zastanowić, co Twoim zdaniem powinni wpisywać w Google internauci, aby odnaleźć Twoją stronę internetową. Możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia propozycji słów kluczowych Google. To narzędzie jest standardem w wyborze słów kluczowych w świecie SEO. Pokazuje ono globalne i lokalne statystyki dla podanych słów kluczowych, podaje również liczbę wyszukiwań. Możesz wejść bezpośrednio na stronę tego narzędzia http://adwordg.google.com.

Kolejnym, nieco bardziej przebiegłym i ciekawym sposobem pozyskiwania słów kluczowych jest skorzystanie już z wysiłków konkurencji. W tym celu wpisz po prostu w Google słowo kluczowe, które Twoim zdaniem ma dla Ciebie największe znaczenie, a następnie przyjrzyj się niebieskim, podkreślonym nagłówka wszystkich dziesięciu wyników wyszukiwania. Słowa kluczowe w tych nagłówkach to prawdopodobnie te frazy, które Twoi konkurenci uznali za najbardziej wartościowe dla siebie.

Warto również wydać trochę grosza na kampanię pay-per-click. W ten sposób przekonasz się, jak duży efekt przyniesie wyniesienie strony na pierwszą stronę wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. Cel ten możesz osiągnąć w krótkim czasie dzięki usłudze Google AdWords.

Stosunkowo niedużym nakładem kosztów możesz umieścić swoją stronę nad zwykłymi (organicznymi) wynikami wyszukiwania, a konkretnie w zaciemnionym obszarze przeznaczonym dla wyników sponsorowanych. Przeciętny internauta w mniejszym stopniu ufa wynikom sponsorowanym niż wynikom organicznym, jednak poprzedzenie działań optymalizacyjnych szybką kampanią reklamową w Google AdWords może przynieść liczne korzyści.

Jedną z największych korzyści prowadzenia odpłatnej kampanii reklamowej w Google jest możliwość szybkiego ustalenia, które frazy wyszukiwania generują dla Ciebie najwyższe przychody ze sprzedaży. To nieoceniona wiedza, która przydaje się podczas wybierania słów kluczowych. Kiedy już zgromadzisz szerzą wiedzę na temat najskuteczniejszych słów kluczowych, możesz zacząć stopniowo wycofywać się z odpłatnej usługi Google AdWords i koncentrować się na SEO ( oczywiście możesz zupełnie spokojnie prowadzić płatną kampanię PPC i jednocześnie podejmować działania optymalizacyjne - upewnij się tylko, że dzięki płatnym reklamom zarabiasz więcej, niż na nie wydajesz)

Składnik nr 2 - tytuł strony

Składnik nr 3 - odnośniki

Składnik nr 4 - budowa adresu URL

Składnik nr 5 - czas

Opis kolejnych składników mających wpływ na pozycję strony www w wyszukiwarkach  już wkrótce.
 

[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane