10 sposobów na zdobycie fanów na Facebooku cz.1

Jeśli już nasza firma posiada swój profil na Facebooku  (a obecnie właściwie każde chcące się liczyć na rynku przedsiębiorstwo taki profil posiada) to naszym głównym celem powinno być zapewnienie mu  jak najszerszej grupy odbiorców. Im więcej osób polubi nasz profil i stanie się odbiorcami treści marketingowych, które udostępniamy na naszym fanpage'u, tym większa szansa na uczynienie z nich naszych klientów, nie mówiąc już o upowszechnieniu w ich świadomości obecności i pozytywnego wizerunku naszej marki.

Mając świadomość faktu, że wzrost liczy fanów naszego fanpage'a może znaleźć swoje odzwierciedlenie w liczbie potencjalnych klientów i co za tym idzie - realnych zysków finansowych firmy, powinniśmy zastanowić się jakie działania podjąć, aby sukcesywnie zwiększać obszar oddziaływania naszego profilu.  Zazwyczaj pierwszym krokiem podejmowanym w celu zdobycia fanów, jest rozesłanie zaproszeń/informacji do znajomych. Z doświadczenia wiem, że powodzenie tego działania to około 20 %.

Jak więc znaleźć jeszcze więcej fanów i zapewnić sukces naszej firmie na tym popularnych portalu społecznościowym?

Postaram się przedstawić kilka propozycji działań w 2 najbliższych notkach. Jednak nim zaczniemy działać to pierwszym ważnym krokiem jest skrócenie adresu do strony fanpage, tak aby była czytelna i łatwa do zapamiętania. Link można skrócić w przypadku gdy strona ma minimum 25 fanów.

1. Dostarczaj fanom interesujących treści i wchodź z nimi w interakcje.

Podstawa działania na każdym fanpage'u. ciekawe i angażujące Twoich fanów treści to gwarancja tego, że Twoja firma będzie pozytywnie postrzegana oraz możliwość jeszcze szerszego oddziaływania na potencjalnych klientów. Zastanów się, jakich treści mogą poszukiwać użytkownicy będący Twoim targetem.
Więcej użytecznej treści dostępnej na facebookowej stronie to zarazem więcej możliwości interakcji pomiędzy fanami a fanpage'm. Publikuj treść, która zachęci użytkowników do komentowania oraz dzielenia się nią ze znajomymi.

2. Umieść informację o fanpage'u (zawierającą link) w stopce wysyłanej korespondencji e-mailowej
Koniecznie dodaj do stopki korespondencji, którą wysyłasz (czy to z firmowego e-maila, czy też w stopce newslettera/mailingu, może być również w prywatnej korespondencji) link do Fanpage - w formie tekstowej lub graficznej (np. ikonka Facebooka).

3. Zaproś do grona fanów subskrybentów newslettera / e-mailingu, których posiadasz
Jeśli w twoim serwisie internetowym funkcjonuje newsletter bądź prowadzisz e-mail marketing, dobrym pomysłem jest rozesłanie do subskrybentów informacji o istniejącej stronie fanpage i treściach, które można na niej znaleźć.

4. Umieść informację o fanpage na materiałach drukowanych i w materiałach multimedialnych
Jeśli promujesz swoją firmę za pomocą materiałów drukowanych takich jak: wizytówki, ulotki, papier listowy, broszury lub w plikach multimedialnych np. prezentacjach - umieść w nich informację / link do strony na Facebooku. Warto pamiętać, że umieszczony adres do fanpage'a powinien być w wersji skróconej.

 

Na dzisiaj tyle. W kolejnych dwóch częściach kolejne porady, a w nich między innymi: czy warto jest kupować promocję na Facebooku? Zapraszam do lektury.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane